Alla inlägg under juli 2011

Av Mickis Dahl - 29 juli 2011 14:01

Det hät är inte bra, inte bra alls!! Jag har sedan länge haft ett fast ochtroget förhålande med mitt facebook-konto och vi har varit lyckliga tillsammans, fram till några dagar sedan när min tidigare nämnda vän Emil brutalt tvingade mig att börja blogga. Jag var lyckligt ovetande om följderna och ska nu förklara för alla de som (tydligen) läser det här varför man inte ska falla för hot och elaka anklagelser och börja med det som jag just nu håller på med. Jag har alltid varit nöjd med att bara sita framför Facebook och läsa vad det är som normalt folk tycker är roligt och att sedan göra ett inlägg som jag tycker är kul, något som snart visar sig vara ren idioti. MEN, jag upprepar, MEN nu sitter jag här och skriver ett inlägg som jag hoppas att folk ska läsa men min besöks-statistik visar at igår var det bara 6 som kollade min kära blogg och jag tror inte att de orkade läsa allt jag skrev, det var inte så mycket possitiva tankar i gårdagens inlägg. Jag vet inte heller hur jag ska attrahera mer folk... jag skulle kunna välja en sjukt snygg bild som presentation men det skulle ju vara falsk marknadsföring eftersom jag i så fall inte skulle visa en bild på mig! Det finns en knapp bland inställningar där det står att man kan koppla bloggen till facebook, så jag gjorde det, men jag har ingen aning om ifall det fungerar... jag trorinte det syntes på fejan förens efter jag tryckte på en annan knapp, DELA, med stora bokstäver. Problemet är bara att jag inte hittar den knappen igen!! Suck, dubbelsuck, trippelsuck... jag har som ni kanske märker ingen vidare koll på nånting, och ändå så fortsätter jag med att envisas med den här bloggen, knske mest för att det är ett av de få sätten för mig att hålla kontakten med omgivningen för tillfället, men faktum kvarstår att bloggar ger dig inget annat än problem.


Jag vill säga att det är beroende framkallande men det kan ju också bara vara jag som är lättpåverkad, det brukar ju vara så!

Hmmmm! Nu tog allt slut men jag vet att det var mycket mer jag skulle skriva om, jaja, vi kan snacka om flodhästar i stället. Jag tror inte det är sannt men det var nån som sa att de kunde lösgöra hela sitt käkparti innan de anfaller, om ni frågar mig låter det mer som en orm än en flodhäst... Jag tror det var på -Top Gear jag så det, föresten.... Bra program, mycket roande och innehållsrikt. Men jag får inte se på det av någon anledning för en liten pojk i min klass, han säger att det känns konstigt när jag diskuterar bilar med dem, typ som att se en kille sitta i ett hörn och brodera, personligen tycker jag att det var en aning diskriminerande, vilket för mig till ett intressant ämne...Hur många visste att i innebandy så är det olika regler när det gäller pojkar och flickor?! Jag hade ingen aning om det men blev riktigt tjurig när jag fick reda på det, inte för att jag spelarinnebandy, näää sånt kallar jag fjollboll... Jag spelar riktig bandy, På is och skriskor, med en plan som är liga stor som en fotbollsplan o.s.v I alla fall, jag tränarmed pojkar i Bandyoch jag sparkar de andra barnens rumpor, nästan alla de andra barnen i alla fall. Det finns ju alltid några så under barn här och var, en av anledningen till att jag är grym kan ju vara att jag spelar med puttefnasker... 2-3 år yngre än mig.  Jösses, det här blev långt... igen! Nu får ag avrunda lite snabbt...


Poängen med dagens inlägg är:

1. Börja inte blogga, det ger dig bara problem!!

2. Flodhästar kan inte lossa på sin käke... Men det hade varit cool. Tänk er att gå omkring ute på savannen och så ser du en Flodhäst som tar loss käken och kastar på dig =D

3.  Diskriminering är inte bra och jag äger småkillar eftersom de är yngre än mig!! (Till mitt försvar är jag riktigt liten avmig så det går bra i alla fall) 

Av Mickis Dahl - 28 juli 2011 16:02

Okej!! Så här är det. Av någon annledning har min familj och jag aldrig haft någon vidare tur, jag menar jag blev ju som jag blev... sen fick vi Felicia och så är det det här med semestrarna! Varje år envisas de med att dra iväg med en rullande plåtburk utan el och vatten på 4 kvadrat meter. Det är som om de faktiskt försöker splittra på oss och alla flyttar ut på olika håll, men på samma gång vill de göra alla de här "familjeutflykterna" som ska stärka banden mellan oss, det kan ju de flesta räkna u hur det slutar... det fungerar för att ingen orkar medtanken på att bråka och gräla konstant i 2 veckor. Man säger ju att tålamodet är fiskarens bästa vän, gissa vad!! Det stämmer!!! Jag menar... man skulle nog kunna kalla oss fiskare, på något sätt i alla fall. Vi äger en båt, bevis A, (dock bara en liten aluminiumbåt som säkert flyger lättare än den flyter), så fort vi kan drar Mor min ut oss på sjön för att dra upp dagens kvällsmat, bevis B, (jag skulle inte klladet fisk egentligen, mer små slingriga benklumpar). Tja lite fiskigare-aktiga ärvi nog... så tålmodet får jag använda och skryta med!!


I alla fall var det ju semestern jag hade tänkt skriva om och så börjar jag snacka om fiskning, nej det jag hade tänkt skriva var att som sagt har vi ingen vidare tur i familjen. Varje sommar när vi åker iväg regnar det konstant, och ofta som mest när vi sätter upp förtälet, då står det som spä i marken. Det är därför som vi alla blev lyckligt förvånade igår när det var både varmtoch soligt när vi vaknade, ännu bättre blev det när vädret verkade hålla i sig. Vi kunde till och med bada utan behöva frysa häckarna av oss, nåja Felicia och jag kunde det i alla fall! Jag tog många fina bilder och minnen av denna  fina varma dag, men ingen blev förvånad när det började regan i natt, jag hörde det inte eftersom jag alltid sover sim den lilla gris jag är, men kallt var det att vakna och värre blev det. Vid 10-tiden när man gick ut i förtältet och såt vattenpölar GENOM MATTAN blevman ju inte mycket gladare. Ni kanske tycker att jag överdriver med alla känslor över vädret men då ska jag berätta en liten historia för er. En gång för länge sedan, i tidernas begynnelse, åkte jag och min familj till våra grannars sommarstuga på öland. Alla säger ju att öland alltid har bra väder och vi ville ha lite ombyte från regniga Växjö. när vi kom dit började det dugga lite och vi tänkte inte så mkt på det, lite kan det ju regna på öland också men snart ökade regnat och det spöregnade. Våra grannar var mycket förvånade och hade aldrig varit med om sånt väder där men fann sig i det, nån gång måste bli den första ju! Vi var där i 3 dagar och vädret höll i sig. Så när vi väl kom hem igen ringde våra grannar och sa att det hade slutat regna och var solig igen. Samma procedur upprepades i 3 år innan Grannarna bannlyste oss från ön. Vi får nu inte längre hälsa på dem på somrarna eftersom vi drar med oss dåligt väder. VAD SÄGER NI NU DÅ?!  


Hmmm!! Vad mycket det blev, Jag har ju hur mycket som helst att skriva om men detska ju inte ta hur lång tid som helst att läsa heller så jag får väl sluta här!


Hopp och Hej.... Leverpastej

Av Mickis Dahl - 26 juli 2011 14:27

Hejsan!

Hmmm hur ska jag förklara detta?? Jag har aldrig bloggat, aldrig varit intresserad av att blogga eller att läsa bloggar... Men på något sätt sitter jag här i alla fall och bloggar! En anledning kan ju vara att jag sitter fast i det skånska höglandet med min familj på en husvagnssemester som ska pågå i över 2 veckor, men det kan också ha ngtatt göra med att min "kära vän" Emil praktiskt taget tvingar mig!! N u sitter jahg i alla fall här och försöker förklara hur det är och kommer vara här. All den där tråkiga infon kanske inte är så kul att läsa om men jag kan nog berätta att ... ä vem ska vi lura... detär svårt att hitta på nåt skoj med bara familjen...


kom på att det här blev en ganska depprimerande början på min framtida bloggkariär som hela världens ledande diktator/bloggdrottning/asgrymheternas härskare-kvinna. Men jag kan ju också upplysa er om att jag är en fruktansvärt dålig förlorare, jag är lättskrämd som en nyfödd lergök och jag har problem med ryggen, varsågoda allihop. Där har ni lite blackmailin-tips från bossen själv! de här få sakerna älska min familj att dra nytta av. Min pappa smyger alltid upp bakom mig och jag lovar att om jag fått en tia varje gånga han harskrämt livet ur mig skulle jag vara mångmiljonär vid det här laget... Min lillasyster, som är ett 6 år yngre troll utnyttjar alla tillfällen hon får med att reta mig. Det är synd att jag är en sån dålig förlorare när jag inte ens är bra på spel... SUCK!!! igårkväll fick jag en trippeldos i alla fall. Min Far skrämde livet ur mig så jag höll på att skita ner mig,(typ) nära i alla fall, min rygg krånglade eftersom jag suttit väldigt länge så jag gick som Quasimodo och min syster vann stort mot mig närvi spelade poker, asså jag menar STORT typ dubbelt så mycket poäng...


Jaja nu kommer jag inte riktigt på så mkt mer att skriva , F** vad svårt det här va!!! Men vi ses väl hoppas jag och till alla mina vänner därhemma!!! jag saknar er sjukt mycket och jag kommer komma hem runt den 10:e så boka inte upp er då!!


Tjolahopp!!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards