Alla inlägg under september 2011

Av Mickis Dahl - 29 september 2011 20:20

Hejsan alla mina små vänner!

Jag ber om ursäkt för det låga uppehållet, jag skyller helt och hållet på mina föräldrar. Lagom till att jag hade postat det förra, asgrymma måste jag tillägga, inlägget fick jag reda på att de har läst min blogg redan från början... måste säga att det blev lite svettigt där ett slag! Jag har ju sett på den här lilla sidan som är så lättillgänglig för resten av världen som min alldeles egna dagbok... typ... skillnaden är att jag vet att folk läser det här, det skulle jag nog inte låta er göra med en dagbok, mest för att det skulle vara extremt pinsamt att förklara det för någon... Nåja, fördröjningen är helt och hållet deras fel.


Jag vet inte riktigt varför jag skriver idag, det finns absolut inget som ropar på mig att jag ska skriva det. Men suget att skriva blev allvarligt och allt för svårt att stå emot så jag får väl försöka göra som så många andra bloggare gör. Jag skriver om min totalt händelselösa dag och försöker få det att låta mer intressant än vad det är i verkligheten... Var ska vi börja (?), jo jag vet! dagen började med svenska med den enda läraren som faktiskt har levt längre än svenska språket, när jag har lärt mig lite mer Latin ska jag prata med henne och se om hon svarar med samma mynt (hade inte förvånat mig)... mmm vi pratade med denna halvdöva hök om en otrolig bok av Pär Lagerqvist, från Växjö, när jag säger otroliga menar jag det inte riktigt... ännu ett exempel på att sarkasm inte riktigt funkar via internet... SEN, hade vi matteprov... det vill jag inte ens tänka på, den där känslan av att det kommer gå bra på provet eftersom jag faktiskt har förstått uppgifterna i boken, den kommer jag aldrig mer ha.... efter det var det lunch och sedan Lunch igen men med Franziska, och några roande samtalsämnen rullade förbi men jag var alldeles för sur på Emil och Per för att riktigt tänka på det... Dom bara dissade mig.... Ni är på min lista Grabbar!! närdagen tog slut åkte man en sväng i bilen med mor och syster för en heldag på stan och första stoppet blev City Gross.... Familjens lokalsinne är inte var det borde vara!!! Nåja, nu har jag i alla fall kunnat dämpa min skrivlust och jag hoppas att det blev ett helt okej inlägg i alla fall!

Hopp och Hej Leverpastej! 

Av Mickis Dahl - 17 september 2011 18:48

Tjolahopp allesammans! Nu hoppas jag att det är många som läser för jag ligger efter i statistiken och det tycker vi inte om.

Dagen till ära ska jag prata om något som ligger mig varmt om hjärtat, eller asså jag menar att jag inte gillar det... Sexuella trakasserier!!! Nu snackar jag inte om sån där barnporr och hur vissa blir taffsade på av gammlagubbar, nej jag menar sånt som vi alla blir utsatta för dagligen i det moderna samhället. Jag snackar om hur flickor, tjejer och gamla tanter ser på att sexobjekten i tidningarna och hur de ser ut med 2 bomber på bröstkogen och en midja som kan tävla med en getings... Asså alla de som tycker att de är för smla och inte tycker att jag ska tänka på sånt här kan sluta läsa med en gång... Jag snackar om dig Nina ;)... tillbaka till ämnet!! Jooo de storbröstade getingarna får oss flickor, kvinnor och gamla tanter som inte är riktigt lika lyckligt lottade att vilja vara som dem, typ... Jag tar mig själv som exempel:


Jag har många vänner som inte går upp i vikt, alls! Det är inte lätt att sitta brevid någon som slänger i sig en hel tårta och går ner i vikt medan jag själv sitter och går upp dubbelt upp bara av att se på. Jag menar jag skulle kunna säga att jag gårpå kurvor men det går inte efter som jag inte vill det... inser ni hur hemska det är att inte vilja ha bröst och ändå släpa runt med ett par vattenmeloner?! Det blir ju inte mycket lättare av att man har en benstomme som har följt generationerna direkt till mig (verkar det som) från dinosaurierna, Jag ser ut som en j*kla T-Rex!! Att ha ett underhudsfett som sträcker sig lika djupt som atlandten är inte heller det lättaste att leva med. DÄRFÖR tränar jag som en liten dåre, om jag inte håller igång flera ggr i veckan sväller jag upp som enn liten paddballong.

Att inte äta någor godis funkar oxå ganska bra om man vill försöka hålla vikten en eller två dagar i alla fall, så jag har inte ätit godis på över ett halvår nu, sockerabstinens?? OOOHHH YEEESSS!!! Jag har bestämt mig för att leva ett nyttigt och hälsosamt liv utan allt sockerproppad skit! DÅ kommer vi fram till det jag ville säga hela tiden. Jag/vi spelade match igårkväll och VANN (WIHOOO) så då var jag ju ganska duktig och sprang ganska länge upp och ner på samma yta i lite mindre än 90 minuter. Mmmm, det var duktigt, så jag bestämde mig för att vara nyttig hela helgen så jag gick upp 20 över 8 idag på morgonen och sprang 4-5 km, hanska duktigt om jag får säga det själv, sedan åkte v in till stan på matmässan och jag pöste som en lite suflé av stolthet MEN när pappa föraslog att vi skulle äta på MAX (mamma var inte med) och jag i ett ögonblicks svaghet sa ja, det där ögonblicket blev ca 20 minuter långt eftersom det var så gott, men efter det så hatade jag mig själv eftersom jag hade sprungit helt i onödan igen och då kommer vi tillbaka till de sexuella trackaserierna jag snackade om... om man inte är smal är men inte snygg, är man inte snygg får man ingen man, får man ingen man har man inget liv, har man inget liv begår man snart självmord... det är nog ungefär så de flesta kvinnor tänker och det tänker inte jag göra längre! Jag är en skit snygg bondbrud och det ska alla andra tycka med jag behöver inte göra ngt för att kunna bli dundersnygg!! (men det blir nog till att träna lite i alla fall) 

Av Mickis Dahl - 7 september 2011 08:26

Tjena alla mina lojala läsare!

Så nu sitter jag här i datalandskapet på katedralskolan i Växjö och försöker få tiden att flyga iväg eftersom jag inte börjar lektioner förens om ca en timme nu... Därför gick jag tillbaka till min blogg och tänkte att jag skulle kolla upp vad jag har skrivit i "det förflutna". Jävligt mycket om ingenting visar det sig. Det som slog mig mest var nog längden på inläggen och jag kan inget annat än tycka synd om dem som försöker läsa, jag menar det finns ju en gräns för hur mycket Mickis man klarar av på en viss tid och det var nog till och med för mycket för mig... Håhå Jaja! Jag har i alla fal bestämt mig för att korta ner inläggen lite till något mer... lätthanterligt och t förståeligt... Å andra sidan skulle det inte vara riktigt lika spontant, men men!! Vi kan göra så här förresten!! vi kör en omröstning och de som vinner vinner... asså ni får välja om inläggen blir kortare eller håller längden! Nej förresten, det gör vi inte... det var en dålig idè... 


Jag har aldrig varit bra på att planera och då skulle det ju inte vara bra med ngt sånt... Jaja Hela grejen med dagens inlägg var ju att få tiden att gå samt att öka mina inlägg så att jag får fler tittare... Jämförde precis min statistik med Emil, som för övrigt fyllde år i går men jag tänker inte säga grattis till honom nu för han fick 2 awesome presenter av mig igår... vad det var går vi inte in på, nåja han har många fler tittare än jag och det tycker vi inte om Ju!!! Nu kommer vinnarskallen Mickis fram igen, se upp allesammans... Nåja jag sker i alla fall ett inlägg som inte var för långt och inte var så bra... Bäst för er att ni läser detalj nu, Annars så vinner Emil och det kan vi inte tillåta.. Peac out

Av Mickis Dahl - 2 september 2011 15:15

Hejsan alla mina små beundrare, stalkers och övriga vänner som bara läser min blogg eftersom jag tvingar er!


Jag ber om ursäkt för den långa fördröjningen på inlägg. Det måste vara över en vecka nu ju... Ojsan! Jaja det kan inte hjälpas. Nu sitte jag här i alla fall med en dundrande huvudvärk, rinnande näsa efter all nezeril jag har pumpat upp i den och em mag som inte alls vill det jag vill. Kanske lite mer utförligt än vad ni vill veta men jag har inte spytt i alla fall!


Så! Jag hade tänkt skriva igår men det blev inte av helt enkelt så jag får väl skriva det jag hade tänkt skriva igår idag i ställt (wow, inte ens jag hängde med där)!!

Nåja, som alla tappra Nalle Puh-fans ve så börjar kanin inte skörda sina grösaker förens den1a september eftersom det är den första höstdagen. förstår inte hur han lyckas hålla sig varje år, jag menar sånt är ju godast att grilla på sommaren. Som vi allavet, hoppas jag i alla fall, så var det den 1a september igår vilket gör idag till den 2a sep. Alltså är det från och med igår oficiellt *stavning?* höst. Med hela den här långa utläggningen som egentligen inte spelar någon som helst roll vill jag komma fram till att nu är tiden då man jan blanda alla sin favoritkläder!!! Det kan ju fortfarande vara varmt ute men samtidigt lite kyligt så jag som ÄLSKAR shorts och mössa och stickade tröjor kan faktiskt blanda utan att behöva känna sig helt sjuk, sjukare än vanligt i alla fall... Det finns ju inget som är så skönt som en varm mössa som  inte bara är skön utan oxå skitsnygg!!! Men å andra sidan så är det ju jobbigt at gå med långbyxor hel tiden och shorts är ju såååå mycket skönare, och så får man flasha låren lite! Hihi!


Om vi nu går tillbaka till Björnen, Myten, Legenden Nalle Puh. Han som svävar iväg med en vanlig ballong trotts sina åtskilliga kilon bara för att knöka i sig lite mer håning och lägga på sig lite till så hade jag tänkt hylla honom igår, men de problemen jag stötte på i min gaderob var ingenting mot vad vi kom frmtill senare på dagen. Jag hade ju tänkt rota framen liten röd t-shirt som en hyllning med den snat avlidna lilla knubbisen men hittade ingen å istället blev den en vanlig t-shirt med en massa tankar på honom och en tur till onyttigheternas land, Royal Thai! Så smånigom kom vi på, med hjälp av Olof "rödlivan-med-extera-mycket-fluff-och-lockar" B:s hjälp att Puh-björn -endast klär sig i en för liten tröja... Tror inte att skolledningen skulle vatt så glad om jag struttade runt inne på katedral med bara en liten, liten t-shirt och en burk håning...


Det är nånting jag aldrig har förstått heller... sexuella trakasserier är ju inte bra, eller hur!! Ändå så har ingen av alla våra gammla kompisar från tv, film och barndomen inga byxor på sig... och varför virar Kalle in sig i en handduk när han har badat men har inga byxor på sig i vanliga fall!? är han rädd att något ska synas genom fjädrarna när han är blöt eller?? Men i så fall borde han ju inte kunna gå ute i regnet och framförallt inte köra sin pyttelilla cabroliet utan att ta upp det obefintliga taket.... Ja ni, frågor har jag hur många som helst men inga svar får ni från mig i alla fall!! 


Visst ja!!!! jag sulle ju skria om mig och alla mina superkonstiga egenskaper.... Jaja, jag skrev om allas vår Diabetesdöende knubbis som kommer slå kvällstdningarna med storm när de kommer på att hans död kommer sälja dubbelt så mycket som den där lilla fjollan Kaddaffi eller hur han nu stavas... se man vet inte ens vad han heter på riktigt...


Tack för mig, krya på mig och ha ett gått nytt jul!!

Ovido - Quiz & Flashcards