Alla inlägg under december 2011

Av Mickis Dahl - 3 december 2011 20:40

Gott nytt jul allihopa! Jag skäms faktiskt lite när jag ser att jag inte har skrivit något sedan den 28:e oktober. Det är inte bra asså... Det är till och med lite skämmigt att jag först tänkte skriva varje advent, men det hann jag inte med på första advent... sen sa jag att jag skulle skriva varje dag fråm 1:a december fram till julafton, men det sket ju sig det med... Så nu sitter jag här utan något att skriva om utom hur fruktansväd jag är, det och möjligtvis den mest fantastiska, underbara och fulkomligt mest fenomenalt enastående högtiden av dem alla. JULEN!!! Om jag kunde välja en högtid hela året om så skulle det helt klart vara julen, födelsedagar kan ta och sparka sig själva i rumpan eller nåt för hemma hos oss regerar julen.

Det är inte så att vi sitter och tycker "Åh, vad mysigt! Nu är det jul. Då kommer hela familjen vara samlad och vi kommer ha det så trevligt!" Nä... riktigt så är det inte... om man tänker sig det och lägger till känslan man får när man tittar på världens starkaste män när de jonglerar med bilar... Har aldrig riktigt förstått varför man vill kunna göra det föresten... det skulle förstos vara rätt smidigt att inte behöva en bergningsbil om man kör i diket men... den känslan man får när man tittar på sånna... oj nu tappade jag bort mig... Kort sagt är vi extrema... Då menar jag inte lite, vi är RIKTIGT extrema. Jag och min syster börjar jaga julklappar och material i juni... jag planerar hur jag ska slå in mina julklappar strax efter nyår och jag vet precis hur jag ska lägga upp min planering för att jag ska hinna göra så många julklappar som möjligt... Det är tröttsamt indeed men jag tycker verkligen det är kul!!

Som ni märker har jag pyntat bloggen och om jag får säga det själv så är bilden på mig.... nja den är inte så bra, ser ganska borta ut faktiskt... men om man tittar så kan man se att det är snö... INOMHUS!!! Hur episkt är inte det??!!! Jo ni, jag kan om jag vill!!! bilden är faktiskt tagen på min mors 40-års fest... Min far är stolt fotograf och det är den enda bild han har tagit på mig på hela hösten... i sommras tog han typ 2 bilder och när JAG fyllde år tog han 5 bilder precis när jag vaknat, kan inte säga att de är smickrande precis.... Jag ska inte ens försöka räkna bilderna på Felicia... blir bara ledsen då... snyft!! tro det eller ej men jag är en riktig liten linslus, jag älskar att stå i fokus men jag hatar att 85% av alla bilder på mig påminner om Frankensteins monsters barnbarn om han fått barn med Shrek och deras barn i sin tur fått barn med... jag kommer inte på något mer monster men ett som är ohyggligt fult, fet och riktigt irriterande, ett sånt man bara vill komma bort från....

Dagen till ära kan jag bjuda på en av mina personliga favoriter bland jullåtar... jag har äntligen fått börja lyssna på dom igen... får bara lyssna på jullåtar mellan nyår och första advent... fast i omvänd ordning så klart!!

Kram

 


Ovido - Quiz & Flashcards