Alla inlägg under juni 2012

Av Mickis Dahl - 24 juni 2012 19:06


Sommar, Sommar, sommar!!! Nu har hela landet firat sommar och midsommar! Vi har nu ganska precis ett ½år kvar till jul och dagarna börjar återigen bli mörkare! Men frukta icke! Det svenska folket har löst detta problem genom att införskaffa miljontals liter sprit och alkohol under denna specifika helg!!! Ungdomar dricker sig redlösa och vuxna känner sig unga och gör samma sak!!! SÅ firas MIDSOMMAR på svenskt sätt!!!

Oturligt nog (?) hade jag inte riktigt de förutsättningarna då jag spenderade helgen med familjen och vänner. MEN det var mycket trevligt och mycket skitsnack så jag klagar verkligen inte!

Ha en underbar fortsättning på det fortsatta halvåret nu och ha det underbart!

Av Mickis Dahl - 19 juni 2012 18:04

Asså det är så sjukt mycket lättare att blogga nu när jag har kommit på att man kan fylla ut inlägget med en massa bilder!!! Bara för att det nu är officiellt sommarlov och har varit det i en och lite mer dag å ska jag här med avslöja mitt sommarjobb! En ferieanställning på min gamla skola där jag kommer sitta och passa en massa skitungar som kommer kalla mig gammal... nåja det ger betalt i alla fall!! jag kommer även leka kuddnas för far min, det vill säga att jag klättrar upp på taken och trycker ner en kudde i skorstenen och väntar på att han ska bli klar nere i pannan så att jag kan ta ut kudden och klättra ner igen... mitt sista jobb kommer vara oss lilla Emil där jag ska hjälpa till lite på svarta marknaden ute i Tolg... kommer bi en fullspäckad sommar!! Wihoo!

 

Av Mickis Dahl - 18 juni 2012 19:34

För några dagar sedan gick jag på sommarlov tillsammans med alla andra i min klass och samma dag bestämde jag mig för att det var dags att ge Mimmi Kungberg hennes riktiga studentpresent! Hanna och jag har joxat lite och nu tyckte vi att det var dags... Som vi alla vet kommer jag bli gigantisk en dag (och inte bara på bredden...) så jag fixade en one-of-a-kind-bild på MIG!! Signerat och allt! Fan vad hon kommer kunna sälja den dyrt om några år!!

 

Den här bilden fick Mimmi fast med en stor, fet autograf mitt på bilden också!!

Sen är det så att jag har långe tänkt visa upp min allmänna verk, jag målar och ritar ju ganska mycket och ni som känner mig vet det ganska bra nu... ni som bara läser min blogg vet det nu... i alla fall är det här några av mina små bilder... de jag har orkat ta bilder på... ge mig gärna feedback!! Så småningom kommer även exempel på handarbeten och egensydda kläder etc.!


   

 

Av Mickis Dahl - 5 juni 2012 21:48

Åhhh!!! Mina små Darlings! Vad ska jag skriva!? Jag har faktiskt inte en aning... vi hade matteprov idag på morgonen och jag förberedde mig baotabra genom att äta en stor frukost och sen sätta mig vid datorn, FACEBOOK :D!! I alla fall så kom jag till skolan och kände mig uppriktigt taggad, redan där blir man ju orolig... halvvägs in i provet insåg jag dock att det inte var tagg (heter det så??) utan hunger... Jag fattar inte!! Jag gör ju inget annat än att äta hela tiden så det är fruktansvärt knasigt att jag blir hungrig över huvud taget... man kan ju skylla provets resultat på  att jag var för hungrig för att försöka med andra halvan men det skulle vara mesigt...

Till lunch fick vi biffar och brunsås... inte hemskt men man kan ju inte säga att det är äckligt heller... mer åt uthärdligthållet....


MEN VAD HÅLLER JAG PÅ MED!!??????? Jag sitter och skriver om skolmaten på min underbara (?) blogg!!! Det här duger inte... Bäst att jag slutar innan jag börjar skriva om tekniken om tånagelklippning gör att undvika nagelbandsinflamation...

Av Mickis Dahl - 3 juni 2012 18:08

Kära församling! Idag ska vi prata om den fantastiska Jag i Köket!!!

Summering:

Jag ser ut som om jag tror att maten jag lagar ska hppa upp och bita mig i näsan, min finkänslighet för smak är av en helt annan värld och jag har ingen som helst personlig hygien... (det där sista är inte så mycket sant...)!!

Slutsatts:

Jag är fruktansvärt dålig i köket vilekt är lite ironiskt då min mor är en utbildad kock...

HOWEVER!!! Mina matkunskaper har vidgats under denna helg och jag har nu lyckat tillaga 2 fantastiskt goda måltider åt mig själv!!

    

Ser inte så illa ut va!?


Fick även ett fantastiskt sug av att fotografera lite så jag gick ut iträdgården och tog några bilder...

     


Wow!! Blev en riktig Bild-Blogg idag!! En så kallad BB -.-'

Av Mickis Dahl - 2 juni 2012 20:15

Ja! Ni läste rätt, jag är ensam hemma idag och kommer vara det till imorgon eftermiddag vilket betyder.... ATT JAG HAR FÅTT LAGA MAT SJÄLV!!! Nu tänker ni säkert " Nej men det går ju inte, hon skulle ju bara bränna ner huset och då skulle hon inte ha någonstans att sova!!" Ni har heeelt rätt.


Det är ett under att de bara lämnade mig och åkte till Eksjö över natten för att bada och grilla med grannarna men nu sitter jag här i ett helt tomt hus och är helt för mig själv!! UNDERBART! Har aldrig haft det så lugnt och jag tror bestämt att jag ska ta och öppna en Ben and Jerry-glass senare för att fira min frihet!

 

Nästa fråga som kommer upp är ju självklart om jag ska ha fest eller, självklart litar mina föräldrar på mig helt och förväntar sig att jag inte kommer ha någon brakfest eller nåt i den stilen!! Man blir visst trögare ju äldre man blir.... de är så naiva!! Jag kommer visst ha brakfest, Hanna kommer ner och så ska vi titta på Iron Man 1& 2!! WIIHOOOOO!!!


Kan inte ni också höra Black Sabbath's låt varje gång ni tänker på Robert Downey Jr som underbara Tony Stark??

"I aaamm IRON MAN dudududududuuu Bombom Dööööönnn!!!!!" Hehe om ni inte har märk det redan så är jag ganska mycket Marvel-tönt, när jag gick på The Avengers för några veckor sedan med några kompisar förstörde jag nästan hela filmen för alla runtomkring mig genom att få täta upprepade nerdgasmer... Vem stönar inte när man ser Hulken, Captain Amerika, Irom Man och Thor i samma rum!? Underbart!!


Åh Just det!! Jag har stylat om bloggen som ni kanske redan har märkt!! Ge gärna era synpunkter... inget negativt dock för de kommer bara rensas bort och jag kommer låtsats att ni inte finns för sån är jag!!

Jag kan ju även passa på att säga Grattis till Henrik Johansson, min Kusin/Storebroder han fyller gammalt idag och har fortfarande samma principer som en 13årig flicka, nämligen att supa sig så full som möjligt!!!

Glöm inte gilla min blogg på sidan här till vänster på facebook... gilla min blogg på facebook fast på min blogg...va f... gilla mig bara!!! kram

Av Mickis Dahl - 1 juni 2012 20:29

Jag vet inte riktigt hur jag ska säga det här men Lasse Berghagen hade en fruktansvärt vriden verklighetsuppfattning när han skrev "en kväll i juni"!!! Han menar på att just då är sommaren som bäst och att man kan dansa runt i gräset tillsammans med sin morfar hela kvällen... Han kunde inte ha mer FEEEL!!!  Beviset finns utanför era fönster, vrid lite på era huvuden och se på regnet som öser ner... Är det någon som har lust att ta på sig en klänning och springa ut i regnet med sin morfar?! NEJ!!! Tror inte det...

Jaja jag sitter inne och bygger upp sommar känslan genom att lyssna på gamla svenska rockklassiker  samtidigt som jag funderar på om jag ska ta på mig raggsockar tillsammans med morgonrocken...


Men nu ska vi inte sitta och vara tråkiga genom att skriva om det fantastiskt, ... Tråkiga... , vädret.... Istället ska vi tala lite om dagens outfit!!! JAag fick det här tipset av Anna (Ni vet hon med leendet...) och Ellan, en liten tös med stor personlighet, precis efter att jag kom ut ur provsalen efter att ha skrivit prov i fysik B.... Strålning, riktigt spännande faktiskt, jag kan nu räkna ut min egen massenergi oxå!!! Den är 6,12 *10^18 J eller om man så vill 6,12 exoJ. Men det var inte det vi skulle snacka om utan mina fantastiska byxor!!! Det var ett par svart manchesterbyxor med hög midja, jaja jag vet vad ni tänker "Jävla hippie.... hon är ju dum i huvvet!!" NEJ!!! Där har ni fel era småsinta trögskallar, nej för jag har faktiskt mycket bra stil, men man kan ju inte säga att ett plagg ser bra ut i sin ensamhet... det är som att säga att en vänstersko är snygg ett jag tycker att den mudden är snygg, jag köper tröjan... man måste ha en komplett vision men jag orkar inte gå in på det mer nu så vi skiter i alla förklaringar och nöjer oss med att jag hade manchesterbyxor på mig och att jag var baotasnygg när jag hade det!!!!


Satan det tog slut nu... jo just det, jag blev facerapad, fast på mobilen så egentligen mobilrapead fast det klingar inte lika bra... i alla fall så tog några grabbar min mobil och skickade knasiga sms till grabbar från min kontakt lista, när jag säger knasiga snackar jag inbjudningar för mer intima stunder men jag struntar i alla förklara vad och låter er fantasi flöda.... det gjorde ju inte susen att de skickade ett till min kusin/"storbroder".... det är tur att han är så trög att han inte fattar vad det handlade om... lyckades ta mig ur situationerna ganska bra med en hel del skratt från alla håll så på det hela tagen kan man väl säga att det var ett lyckat mobilrape....


Nu vill jag sluta så jag gör det.. Nu! Med en gång! Bums med detsamma!

Ovido - Quiz & Flashcards