Alla inlägg under januari 2012

Av Mickis Dahl - 29 januari 2012 18:56

Så mina vänner, följaslagare och kära beundrare! För er som inte vet det är jag tillbaka i landet och frisk och kry igen, även om man hade sina tvivel ett slag där!

Statistik har visat att människor över 25 tycker att min blogg är skitbra och jätterolig medan ungdommar under 25 verkar ha mindre tålamod och orkar inte läsa hela inläggen... Synd om dem tycker jag eftersom jag är så AWESOME på att skriva!!!  Så för att spara er otåliga ungdommar det outhärdliga tjatandet om att jag skriver för mycket kommer ett varnande ord... om ni inte orkar läsa ett rejält inlägg kan ni sluta läsa med en gång då detta kommer blir ett lååånngt inlägg...


Då börjar vi! Man kan ju inte säga att resan började idealiskt då avresan landade på den enda dagen på hela vintern när det faktiskt snöade! Den plötsliga ändringen av väder försenade planet nära 2 timmar och resulterade i en mellanlandning i Madrid, Spanien. Inte för att jag klagar eller så, jag menar även om jag alldrig lämnade planet så var jag på Madridiansk mark och har ett till ställe att lägga på listan av sedda platser...(dock bara ett gammalt skjul med många lampor). Nåja, resten av resan flöt på bra och det var en trött skara medlemmar av klanen Hansson och deras respektive som kom fram till hotellet mitt i natten. När vi väl kom fram till vårt hotellrum/lägenhet, fanns det inget ljus... helt lysande eller... (hehe såg ni vad jag gjorde där!?!? Mohahah)... Det visade sig i alla fall var en jodfelsbrytare som krabbade så snart vade ljus! (Hehe ett till ljusskämt, Såg ni!?!? aah!!AAH!!) Vidare till sängen, om ni kan tänka er ett golv... med små små hål vid rumpa och lår som inte riktigt följer kroppen, bara lämnar kroppen i en obekväm ställning som man inte kan ta sig ur... det var min säng.... jag säger bara att det var lååånga nätter för mig och min rygg...

Dagen därpå var solig och intensiv och inte mycket hände mer än att man sprang runt i bikini hela tiden och hoppades på att få färg MEN dagen efter det, observera att det nu är Måndag, Fyllde min farmor år!! Grattis till dig igen farmor!! 29 var det va?! tja det var ju då jag skrev ett inlägg på svenska utan svenska bokstäver och jag hoppas verkligen att ni förstod vad det stod i alla fall... säger inte mycket mer än att maten vi åt på kvällen var god men det godaste var helt klart köttet som smakade PIZZA!! Jag skojjar inte, hur episkt är inte det!?!? Åh, just det jag snodde några glasflaskor den dagen oxå som senare blev tillbaka stulna av en sniken städeska som tydligen inte tyckte att en ung flicka från sverige bör samla på sig gratissaker när hon har chansen...

Resten av dagerna flöt förbi som i en dima, det var pannkakor till fruksot med choklad och grädde, det var glass till lunch, det var glass till kvällsmat toppad med grädde... någonstans där emellan drog men till med en Kissie-diet... tydligen äter hon bara vattenmelon och kaffe när hon är utomlands... gjorde jag med... efter glassen så klart!!! 

De sista timmarna närmade sig och på fredagen började plötsligt min familj spy till höger och vänster, resulterade i att jag fick spendera ännu mer tid med de övriga i klanen von Hansson!! Kalas tänkte jag och levde livet och när jag till och med slapp sova med "de sjuka"  lekte livet!!! Åtminstonde tills jag sa (och jag sparar er de otäcka detajerna) BLURP... tömde magen rejält där på natten och kan ju säga att jag inte var på humör att flyga hem den dagen... tja som sagt hade jag tömt magen och det löste sig ganska bra... Framåt landningen var jag så gott som ny igen om än tom i kroppen och jag kan villigt erkänna att jag höll på att svimma ett par gånger, men rutinerad som man är klarade jag min utan missöden. lagom till man kom hem kunde man ju inse att jag kanske inte helt saknar pigment i kroppen men jag är ju ungefär lika fisblek som innan jag åkte... Snyft snyft...


Så!! Nu tror jag att jag har täckt det mesta av det jag ville säga och till dig som har hängt med hel vägen ner hit  vill jag bara säga stjärna i kanten, pluspoäng till dig och om du är över 25 är jag inte förvånad men är du under 25 då är jag uppriktigt stolt att du tagit initiativet att slösa mellan 10 och 20 minuter av din tid på att läsa det här, tro mig jag vet... Tid är värdefullt för en tonåring idag!!!

Av Mickis Dahl - 23 januari 2012 21:10

Mina followers borde tanka pa att jag inte kan skriva de svenska bokstaverna idag da jag inte befinner mig inom de svenska granserna. Istallet sitter jag pa ett hotell utanfor Afrika, tillhorande Spanien, L'Éspanol med ett betalt internet... Farmor fyller 60 idag och jag tankte att jag skulle uppdatera lite i hennes ara men det kan ju vara svart att hanga med nar det inte finn ngt a,a eller o... ska vara prickar...

Egentkligen far jag inte skriva att jag inte ar hemma sa det ar jag inte, men livet ar for kort for att inte levs, nagra risker behovs!  vem ska bryta sig in hemma lixom... Grannarna vet var vi ar, mina fb-vanner vet var jag ar, och det flesta av dem vet inte var jag bor, mina ovriga vanner vet oxa var jag ar och jag tror inte de ser ngn storre tillfrdstallelse i att bryta sig in i mitt rum och sno nogra smutsiga trosor... om sa ar fallet borde jag tanka over mitt val av vanner...

Skittrevligt verkligen.. Farmor bjod oss pa en resa och vill inte att vi ska gora ngt for henne men ... att lyda har ju alldrig varit min starka sida sa va fan!! Vi slog pa stort och firade henne med champang pa sangen och at ute... fan vad svart det var att skriva nar tiden tickar pa... man far ju lixom betala for varje minut har... det ar inte paronen som betalar den har gangen!!! TUSAN!!!

Blir nog ett hyffsat kort inlagg sa ni som inte tycker om att lasa blir nog glada , Tanker pa dig Hanna Barrdahl fran Hovashaga!!!! Hehe!


Tja vi an val halla oss till att hylla min farmor pa hennes stora dag och saga att inlagget var battre an det ar och att ni kan lasa aven om det inte finns nagra riktiga bokstaver att anvanda! sola och bada ska det bli imorgon oxa och forhoppningsvis varje dag framover men kan ju inte lova att det blir ngn farg pa mig.... har nyligen upptackt att min pigmen tgener inte ar de basta... storre delaen av slakten som foljde med brande sig forsta dagen efter en liten stund... och inte brun branna menar jag da ;)


Men nu sager vu Mucho Gracias, Gracia beroende pa kon och ser till att alñla som har laxor att lasa skoter sig battre an mig!!  

Av Mickis Dahl - 13 januari 2012 19:02

Ja! Tro det eller ej men ni läste rätt. Flugporr är de ny svarta och jag ligger på toppen av näringskedjan, jag ska förklara för er.

Intet ont anande Mickis sitter lungt och stilla på biologilektionen och skriver om genetiska arvsanlag och hemozygoter, heterozygoter och kromosomer när vi kommer in på ämnet Bananflugor... tydligen är de väldigt bra inom forskning om genetiskt arv då de har kort liv, snabb förökning och lever även om man försöker döda dem. Jag är inte riktigt säker på hur men jag tror att jag kom med ett lågt RAWR!! som fick Emil och Thomasson att hajja till och titta konstigt på mig, Thomasson får fram ett lågt "Tja, jag trodde inte det om dig men det finns ju nåt för alla..." varpå jag svarar "Jajjamensan, Flugporr är det som gäller för mig!!" Jag vet inte var det kom ifrån men det lät bra och jag kunde inte tänka mig att det fanns, men man måste ju prova allt innan man säger nåt... Sagt och gjort, Emil tog upp mobilen och sökte på google men, och hör och häpna, skolan hade spärrat ordet och vi fick inte fram något... Blev jag nyfiken eller vad!!!!?? Tog upp min egen mobil och sökte med mitt nät och det första man så var texten:

"Finsk Fin Flugporr"

jag tror inte att det är så illa som det låter, såg ut att vara något i stil med flugfiske... MEN I ALLA FALL!!!!!

Pust, ibland tror jag att universum driver med mig... och det av mer än ett skäl!!!

Nåja... Jag blev informerad om att det var fredag den 13:e idag på morgonen, något som jag missat helt och hållet men än så länge har det inte hänt något så jag funderar på att utmana unuversum och se hur mycket skit som kan hända på en kväll... inte min bästa idè men vad gör man... inte ens jag kan få det helt rätt varje gång!!

Jag fick nyligen reda på att en vän till mig oxå börjat blogga... jag har sånt inflytande så det finns inte!!! Det kan ju inte sluta bra... I ren protest mot henne kommer jag inte läsa hennes blogg eftersom hon tycker att jag stavar dåligt (FNYS)... jag stavar inte hälften så dåligt som jag kan göra... lite lättare hade det varit om jag hade kommit ihåg att trycka på rättstavnings-knappen innan man publicerat inlägget men .... nieh!! Det är jobbigt...


Kära Followers, kom nu ihåg att inte läsa wiiimzy's blogg och ha en riktigt god jul!!!

Av Mickis Dahl - 9 januari 2012 13:02

Åhoj mina vänner!

Nu är det så att de som följer mig på facebook vet att jag var på cup i värnersborg i helgen med lillalaget som jag brukarkalla dom. En samling med så flickor på 11-13 år som jag tränar i bandy! Höjdpunkten på resan var helt klart att jag fick ett eget hotellrum, jag skulle egentligen sova med min syster men ingen av oss var versrivet glada ideen och när vi kom till rummet var det bara en säng där OCH DEN FICK JAG XD!!!! F. YEAH!!! Skadeglädjen sköts i taket  när jag hittade en bäddmadrass under sängen, men eftersom inte ens reseptionen hade koll på att den skulle vara där så lät jag det vara!! Helt klart en bra helt!! hur som helst så låg jag där på mitt hotellrum och hade lite tråkigt så jag tog fram min mobil, knapprade mig in på intener oc pramn till bloggplatsen och började skriva... det blev riktigt bra faktiskt... några stavfel och inte så kort som man skulle kunna tro men lagom längd, något jag har en känsla av att jag inte kommer kunna lyckas med idag... nåja över lag kan man ju tycka att min helg var rena spa-weekenden men ni har inte hört resten än... jag gick upp kl 4 i fredags för att ta mig till mötesplaten och plocka upp alla barn men en ledare hade försovit dig så vi kom iväg ganska sent i alla fall... sen följde resan på 5-6 timmar i en bil full med flickor i tidiga tonåren... de är i stadiet när man börjar förstå vad pubertet är och varför man börjar blöda där nere en gång i veckan... det var inte överdrivet lungt där bak i bilen och jag är glad att jag hade laddat en hel hög med musik för det behödes verkligen... när vi kom fram hann vi knappt vila innan vi skulle bort till arena och byta om och värma upp, jag vet vad ni tänker det måste varit mest jobbigt för dom men jag var ju den som fick hålla koll på att de gjorde som de skulle... tro mig inte en lätt uppgift för en sån som jag!! efter det följde en del matcher och jadijadija.... snabbspolning fram till sista dagen och vi förlorade matchen om 3:e platsen, på en minut lyckades tranås göra 2 snabba mål och de vann... många tårar fälldes och jag fick tillstår som en assisterande tvättsvamp som sög upp alt vatten... efter det var det samma långa resa tillbaka hem och när vi väl var hemma fick jag ett medelande från mig coach:

"Hej nicka, när kommer du hem från Jan?" ni kan ju förstå min förvirring men nicka skulle tdligen vara Mickis och Jan ville han få till HSB... teknologin är svår nu för tiden... han ville att jag skulle spela match kommande dag, altså igår och jag sa jag utan att tnka... sagt och gjort, det blev en resa till nässjö överdagen och jag harsår i rumpan som alldrig kommer läga efter att ha suttit så mycket på så kort tid.... åtminstonde ofrivilligt!!! ganska möbultad efter matchen med eftersom jag både ger och tar en hel del smällan men va fan.... Jag lever bara en gång och då ska det kännas att jag gör det!!!

Ovido - Quiz & Flashcards