Alla inlägg under februari 2012

Av Mickis Dahl - 26 februari 2012 16:58

Som de flesta vet är jag asgrym på de flesta områden! Jag är ödmjuk, vänlig och jag har så många saker jag är bra på att det är svårt att hålla koll på dem alla... MEN något som jag inte är bra på är allt som har med ett kök att göra. Till mitt försvar är det inte mitt fel utan mina föräldrars, av någon anledning var de rädda för att jag skulle bränna ner huset till grunden ellernåt i den stilen om jag satte på micron! Ja, det är på den novån jag ligger. Sluta skratte, le eller känna någon som helst bra kännsla när ni läser det här!!

Hur som helst så fyller jag 18 om 5 dagar (HURRA FÖR MIG) och mina föräldrar har kommit överes om att jag ska firas neri i Åby, på bandyavslutningen... Det kommer vara skitbra... fyrverkerier, facklor, publik och nationalsången BARA FÖR MIG (?)....... nåja! Det betyder att jag ska firas av min släckt och familj på lördag och då ska vi äta smärgåstårta! Gormé, inte sant!? Det coola kommer efteråt, då ska vi ha ett traditionellt kafferep med hundra sorters kakor, muffins och tårtor och så klart bjuder vi på kaffe... NU kommer vi till den smaskiga biten (eheheh!) jag, JAG har stått i köket hela dagen och försökt, gjort allt i min makt för att göra den här födelsedagen så minnesvärd som möjligt... -.-' och bakat kakor! Jag är inte riktigt säker men jag tror att óm ni hade sett mig hade jag stått i en krigspossition som vittnade om hur redo jag var för anfall, bunkn med smör och socker skullemycket väl ha kunnat hoppa upp och bitit mig i näsan! När kakorna gräddades måste jag har sett hur som en rökdykare, reda att kasta sig in i lågorna och rädda de skrumpna resterna av ett brinnande hus eller nåt i den stilen.... vad jag vill säga är att jag inte är jätteduktig på att baka och när jag gör det så blir det ofta fel! Hur svår kan det vara att följa en bruksanvisning lixom!? Ganska svårt om ni frågar mig eftersom jag på mitt första försök glömde socker helt och hållet i mina havreflan och sen glömde jag vrida ner värmen när nöttopparna skulle gräddas... Jag kan bara säga att det är synd om de som ommer tvingas äta mina skamfilade mästerverk på lördag!

Av Mickis Dahl - 25 februari 2012 13:16

  Ett underbart exempel på en av mina favoritbilder på mig själv från 8:an!!!


Av Mickis Dahl - 25 februari 2012 12:27

Tjo mina vänner! Nu sitter jag på ett tåg från Stockholm på väg ner till Alvesta. En skitbra vecka har gått och jag har fullkomligt bemästrat Ninas tv! Vet inte riktigt om det är bra men jag är nöjd i alla fall!!

Nu är det så att jag typ har missat hela den här graviditeten i kungahuset och insåg inte förens för 2 veckor sedan att Vickan var gravid och då fattade jag inte ens att hon skulle ha ungen nu.... Ett perfekt exempel på hur lost jag kan vara då och då och jag känner lite spontant att det inte är något som ni kan hålla emot mig då det ligger i mina natur.... okej då, kanske lite då!! Ni anar inte hur förvånad jag blev när Ninas kompis Tessan kom på besök i Ninas (och min, numera delad) lägenhet och började snack om den kungliga förstfödda dottern.... på något sätt lyckades jag bluffa mig igenom hela konversationen och just nu sitter jag och förstör allt mitt slit genom att dela med mig av det på internet, inte det smartaste kanske men jag måste säga att det lilla jag såg av presskonferenserna idag på nyhetsmorgon måste jag säga att kungahuset är måttligt överskattat och jag personligen kan ju tycka att det är ganska elakt av föräldrarna att döpa sitt barn efter ett chips-märke.... nu vet ju inte jag vad som är så speciellt med just detta chips-märket, det kanske var så att ungen blev till efter en trevlig liten middag gjort på chips eller nåt i den stilen men jag kan ju bara säga att (och jag ber om ursäkt om det är några rojalister som kommer hata mig efter det här men....) jag ser inte framemot den dagen då Drottning Estrella styr Sverige! Håhå Jaja, men det bästa var nog i alla fall Fredrik Reinfeldts kommentar om att hon var lik båda sina föräldrar OCH hennes mamma! Ja vad fan, vem vet! tycker också om när vuxna säger att nyfödda barn är JÄTTESÖTA och FULLKOMLIGT BEDÅRANDE men man vet att i  själva verket tar det nästan 3 veckor innan den sladdriga lilla skinnhögen börjar likna en människa och får lite egna drag.

En annan sak som jag har hunnit med under vecka när att checka in lite bilder, mest på mig men va fan! Jag kom så ödmjukt fram till att jag är hur snygg som helst och att om jag var kille skulle jag helt klar bjuda ut mig!! Hehe ingen press nu grabbar ;)

Skämt å sidå men jag har hittat några schyssta bilder faktiskt från när jag gick i 8:an och blir riktigt förvånad över hur vältränad jag var på den tiden!!! Blir till att ut och springa igen snart!

Ojoj, jag tror att jag har tappat min röda tråd så vi får väl ta och sluta där!!

Av Mickis Dahl - 12 februari 2012 21:17

Tycker ni inte det är fantastiskt det här med att teknologin utvecklas hela tiden, hur man kan göra allt från hemmet nu och hur det finns appar till telefonerna som man inte ens hade en aning om hur livsviktiga de var innan man laddade hem dem? jag kunde inte hålla med MINDRE!!!

När jag var liten för en si sådär 2000 år sedan så fanns inte appar eller internet på mobilerna. telefonerna var till för att ringa på och och om man hade en ny modell så kunde man kanske ha tur och kunna skicka ett och annat sms. något internet var det inte att tala om, här snackar vi modem. Små barn kan kanske känna igen ljudet som en skämt-grej som de inte riktigt förstår men själv blir jag inte nostalgisk när nån plockar fram det skräniga ljudet på skoj! Skulle man lyssna på musik var man tvungen att sitta hemma vid stereon och byta skiva stup i kvarten för det fanns inte en skiva med två bra låtar på, skulle man dessutom iväg och ville ha musik med sig var man tvungen att ta med sig en lite mindre stereo, en stor väska och fylla den med alla skivor i hela huset bara för att man skulle kunna lyssna på lite musik som man kan sätta i klassen bra! pratade man i telefon hemma kunde man inte röra sig mer än 2-3 meter ifrån vägguttaget och alla pratade som om folket var döva på andra sidan... eller så ville man bara att kineserna skulle vara säkra på vad vi svenskar håller på med! på den tiderna hade väckarklockorna precis börjat utvecklas också så jag slapp den där charmiga tiden med uppdragbara klockor som man inte fick glömma att dra upp varje kväll, synd! åh, vi har ju inte ens kommit fram till tv:apparaterna än, hoho, det kan jag gå på om i evigheter. På min tid syntes TV:n, inte som nu när TV:n inte syns men de på tv:n gör det, nej här var det stora åbäken med en extremt liten skärm i förhållande... och färgen sen, den var nästan urtvättad, som om tvprogrammen var skrubbade rena innan de fick sändas!

nu för tiden sitter jag och gör saker jag var tvungen att vänta 15 minuter framför en skränig högtalare förr, och jag gör det på några sekunder på min mobil, igår bloggade jag i bilen och jag lyssnar bara på musik jag tycker är bra UTAN att behövs byta skiva... jag behöver knappt göra nånting och vi ska inte ens snacka om tv:n...

Nja frågar ni mig så är teknologin lite otäck, jag menar det är jättesmidigt att man kan handla allt på internet som går hur snabbt som helst och så men när man handlar kläder vill jag nog prova det innan jag betalar... hur vet man annars om man har blivit fet av allt surfande!?

Av Mickis Dahl - 11 februari 2012 09:23

Okej minavänner, jag har ingen aning om ur det här kommer bli eftersom jag sitter en bil och skriver detta på min mobil.. Det betyder att inlägget i fråga kan sluta hur som helst och som de flesta vet är jag inte riktigt kompis med min mobils rättstavnings program så vissa ord kommer säkert verka helt konstiga men det får ni leva med!! Jag sitter somsagt i en bil upp till göter och dka hälsa på min kusin som nyligen blitt storasyster, det betyder att jag har blivit storkusin igen! Jag har inte träffat den lilla saken än mså jag är inte säker på att det stämmer men det ska vi snart ändra på! Jag hade lite tråkigt så jag tänkte att ett blogginlägg kanske kunde munta upp mig och se så kul jag har nu. Vill bara påpeka att när kg var liten kunde man knappt ringa på sina mobiltelefoner och nu sitter jag här och delar med mig av mitt liv som om det är det mest naturliga som finns.. Nu för tiden är det ju i o för sig det oxå... Uch de här snöiga knapparna tar kål på mig det blir nog inget långt inlägg idag hörrni! Det var ett tag sen jag blev storkusin sist. Ungerfär 4 år sedn faktiskt och det är lite skoj men man känner sig lite utanför när man vet att jag snart kan skaffa barn själv och mina föräldraskap syskon spottar ur sig barn hit och dit men jag klagar inte, barn kan ju faktiskt vara lite mysiga o måtta... Ja det dröjer nog innan jag blir mamma!!!

Av Mickis Dahl - 5 februari 2012 19:12

Dagens inlägg dedikerar jag till min far och hans bror då de orädda och otränanade tog ett stort kliv in i framtidens bandyhistoria och visade de icke troende ungdomarna i tjust B-lag att otränade veteraner inte är att leka med. I fredags ringde min coach mig och vi hade ett trevligt litet snack innan han brutalt avbröt mig med frågan om Niklas var i närheten, jag räckte förvånat över luren till pappa och det tog in många minuter innan hela familjen hörde ett förvånat skrockande... Hör och häpna, min pappa blev uttagen till Åby Bk och inte bara det, även min farbror gled ut på isen med lätta skär idag på Åbys isbana runt lunch idag.riktigt lika lätta var de inte efter första halvlek och matchen slutade visseligen med en förlust MEN det var en underhållande match och stora delar av klanen kom ut för att titta. Det betyder att The Hanssons utgjorde större delen av publiken men laget verkade inte vara ledsna för det och jag, min syster och våra kusiner fick både grilla korv och marshmallows samt dricka varm oboj! Mmmmmmmm, en helt klart lyckad dag med intressanta händelseförlopp...


Blir tydligen inget hejdundrande långt inlägg idag eftersom jag redan har idetorka och maten lockar så vi kan väl säga att det räcker för idag och grattulera Niklas och Paul Hansson än en gång för deras ljusa framtid i B-Laget.

(Dt finns bilder men innan jag har fått klara besked att det är okej vill jag inte lägga ut några, så i väntar spänt på pappas och farbrors svar)

Ovido - Quiz & Flashcards