Direktlänk till inlägg 23 februari 2014

Självständighet

Av Mickis Dahl - 23 februari 2014 19:00

Jag fick ett samtal från min bättre hälft idag. Emil ringde mig och vi hade ett litet samtal på ca 2,5 h innan vi bestämde oss för att det var slutpratat. Det är så fint att prata med Emil! Han är typ min soulmate fast istället för att få mig att känna mig fantastisk och unik tar han mer mig på jorden ganska kvickt. (Han kommer inte undan så lätt heller för den delen..han får smaka på jorden oxå om bi fattar vad jag menar!!) men idag hade vi ett fruktansvärt intressant ämne, MIG!

Vi, eller ja han då, kom fram till att jag är en mycket speciell person. Jag är en riktigt egocentrisk person, jag bryr mig inte om nån om det inte påverkar min direkt och/eller gynnar mig. Jag är medveten om hur hemsk jag låter just nu men jag tror faktiskt att fler borde lära sig lite av det. Kanske inte bli lika extrem som jag, men sluta bry sig så mycket om vad alla andra tycker!

Jag sattes inte på jorden som flicka för att var söt och trevlig att titta på! Det gjordes ingen annan heller, tyvärr kan jag inte tala för det motsatta könet men jag är ganska säker på att det gäller dem med! Pojkar alltså.

Jag menar varför är det så många som har problem att gå utanför dörren utan att sminka sig, eller fixa håret, eller köra ett snabbt workout för att pumpa musklerna lite!?! Jag kan ärligt säga att det finns dagar som jag på riktigt kommer på mig själv att jag har kommit till jobbet utan att varken borstat håret eller ens borstat tänderna. Det gör inte mig till mindre av en tjej eller kvinna, bara lite mer självständig som jag ser det! Jag behöver ingens approval, jag är bra som jag är, jag är fantastisk. Nej, jag är asgrym! Och det borde fler bli!!

(Fast jag borde nog göra ngt åt min vana att inte borsta tänderna.. Inte fräscht, det finns numera en tandborste och tandkräm i mitt skåp på jobbet...! Jag vet inte vad som är värst...)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mickis Dahl - 27 februari 2014 19:15

Okej. Så här. Jag är medveten om att barn idag inte blir uppfostrade av sina föräldrar, mer medveten än jag skulle vilja ska jag villigt erkänna. Men jag har en liten sak som irriterar  mig så fruktansvärt mycket att det går att liknas med ett utslag...

Av Mickis Dahl - 25 februari 2014 20:52

Jag fullkomligt älskar den där tomheten som lägger sig i mitt huvud efter ett träningspass. Jag har så mycket i huvudet hela dagarna att jag till slut bara snurrar hela jag. Men när jag går på träningen så ligger allt fokus på kroppen. Jag är så sjuk...

Av Mickis Dahl - 23 februari 2014 19:20


Tänkte lägga till en bild som visar mitt stöd för mitt förra inlägg (well duh, klart jag håller med mig själv!) men insåg rätt kvickt att jag missat att nämna att det är OS-avslutning oche tär ju obligatoriskt.. Sotji. Skidor. Hockey. Skridskor. Sno...

Av Mickis Dahl - 17 februari 2014 19:22

Jag har tänkt på en sak en längre rtd nu. Något som stör mig lite samtidigt som det både roar mig och gör mig lite uppspelt. För er som inte vet det så har jag en fantastisk musiksmak. Altså helt fenomenal! Om ni inte tror mig kan ni fråga min mo...

Ovido - Quiz & Flashcards