Alla inlägg under januari 2014

Av Mickis Dahl - 31 januari 2014 15:36

Nu har jag suttit och stått och legat och lyssnat på det här alldeles för länge för att vara tyst längre. Personligen tycker jag att det har gått lite för långt och jag vet att en del, säkert fler av mina vänner än jag vill tro, kommer skrika ramarskrik och tycka att jag är fullkomligt dum i huvudet när jag är klar men det handlar ju faktiskt om en rätt att få uttrycka sig och ta ställning! Feminism.

Jag ska vara ärlig, jag har full förståelse för att man ska vilja få en rättvisa och jämlikhet i samhället som på flera ställen faktiskt inte finns än. Det är klart att jag vill ha lika hög lön som en man för samma arbete, jag vill också att könet inte spelar någon roll och jag vill inte leva i ett patriarkiskt samhälle där kvinnors ända uppgift är att stå vid spisen och ta hand om barnen. Allt det där är fel. Men finns det inte lite en anledning till att det är så då?

Jag menar det är ju biologiskt. Männen har en muskelmassa som kvinnor inte kan mäta sig med! Det är ju det som avgjorde att kvinnorna stannade hemma för att ta hand om barnen på grottfolkets tid. Det ÄR faktiskt skillnad på dam-och herrfotboll.
Missförstå mig rätt nu, jag tycker verkligen inte muskelmassan eller ens kapacitet att lyfta tunga saker ska spela in i hur mycket lön de båda könen får men drar vi inte det lite över gränsen?

Vad jag är trött på med hela den här feminism grejen är att det handlar inte ens om jämlikhet längre, när en kvinna ställer sig topless framför en katolsk kyrka och blir förvånad och arg över att hon inte får göra så, HALLÅ! Det handlar inte om att du är kvinna! De katolska prästerna blottar sig inte heller och har varken sex eller fruar! Jag tvivlar starkt på att nunnorna tycker att du gör dem en tjänst! Att inte blotta sig på det sättet är en självklarhet för dem.
Vidare att med ett tv-program som "fittstimmet" börja provocera hela Sverige! Bara namnet är provocerande! Halva programmen handlade ju om huruvida en kvinna fick gå klädd i det hon ville! Det är klart att vi får, men ni kan ju ge er fan på att om en man går naken nerför gatan så är det inte heller okej!

Jag tycker bara hela grejen har gått över styr och ser inte längre hur vi ska ändra förtrycket när det är just det som feministerna fixar helt själva nu mera. För så ser jag det, vi går inte fram mot ett jämlikt samhälle utan bakåt.

Ovido - Quiz & Flashcards