Alla inlägg under oktober 2012

Av Mickis Dahl - 4 oktober 2012 18:17

Nejmen hejsan!! Är ni här igen? Vilken trevlig överraskning!!! Själv sitter jag här i Rottne och slöar lite!

Jag kommer nog köra lite i helgen nu! Grejen är att jag är här ute för att planera lite inför helgen. Felicia och några av mina små töser ska ännu längre ut på vissjan, de ska till Vetlanda för att spela bandy i en hel helg! Nu tänker ni säkert "Bandy! I början av Oktober?!" "Åh Ja!!!" säger jag!! I den lilla staten Vetlanda har de nämligen vett att bygga en inomhushall till oss handikappade bandyspelare...

Jo just det, det var ju det jag skulle berätta!!! Jag magnetröntgades förra onsdagen för att se vad som egentligen är fel på in rygg! Jag åkte in i den där trånga mörka tunneln där min näsa var bara några centimeter ifrån "taket" och skulle ligga stilla i 20-30 minuter medan den här gigantiska djävulsmaskinen försökte ta bilder på mitt innanmäte... Personalen var supertrevlig, jag fick lyssna på musik och allt.... men bara när maskinen inte var igång för de glömde skruva upp volymen. Istället låg jag och sov lite medan ljudet gjorde mig lite lagom döv på höger öra!

Igår ringde min läkare, snäll men något efterbliven och inte alls socialt kompatibel... kapabel kanske det heter...

i alla fall så ringde hon igår och sa att jag har Diskbråck, sånt som alla coola kidsen får ni vet!! Hon fortsatte därefter att spä på med en massa otydligt skräp som inte riktigt framgick genom hennes brytning och avslutade med följande fras:

"Nu är det så att du ska fortsätt med medicin, kanske hela liven! Du ska gå med sjukgymnast och om inte du får kortisonspruta och i värst fall operera, men det inte bra! bara om riktigt ingen annan funka!!!"

Ni kan omöjligt förstå min besvikelse när jag senare lagt på luren och insett att jag svarat med ett artigt "Jahopp" istället för att ilsket ifrågasätta varför hon vill att min lever ska skrumpna ihop och långsamt förgifta mig så att jag dör en mycket långsam och mycket plågsam död.... Typiskt svenskt har jag hört!

Nåja, jag får helt enkelt ta det med en klackspark och om jag har tur så kanske jag faktiskt kan klacksparka igen i sinom tid!!! Jag kommer även dra nytta av min situation och använda alla mina resurser och kunskaper till mitt projektarbete!!

YEAH!! Kommer bli fabouluse!!! 

Åh Glömde nästan!! GLAD KANELBULLENSDAG!!!!                                                   
         

Ovido - Quiz & Flashcards