Alla inlägg under april 2012

Av Mickis Dahl - 13 april 2012 18:09

Ledsen att det dröjde lite mina kära läsare men nu är det dax! Nu ska ni få en utförlig redogörelse av min kväll med The Saade!

Kvällen började underbart, en promenad längs sjön! Han köpte mat till mig... Och så självklart den avslutande kyssen med månen i bakgrunden... Enda skillnaden var att det var inte Erik Saade, eller i verkligheten utan det var en snubbe som jag inte säger vem och det var en dröm jag hade för några veckor sedan.. med lite inflytande av filmer...

Nej! Min kväll var istället så här:

Jag hade inte sovit tillräcklig på natten mellan tisdag och lördag och jag hade inte heller fått i mig tillräckligt med frukost (när jag nu får det egentligen är ett mysterium...) så jag var allmänt irriterad och sur hela dagen i skolan och jag tycker VERKLIGEN synd om mina vänner som fick sitta och lyssna på mig hela dagen... när man väl kom hem ville jag inget annat än att lägga mig i min stora, mjuka säng och drömma om... något trevligt... MEN jag var ju tvungen att klä mig snyggt så det var bara att börja rota i garderoben och kleta på sminket!!! Om jag hade vetat att min far inte skulle komma hem fören 10 minuter innan vi skulle samlas vid teleborgshallen hade jag nog tagit det lite piano och inte stressat så mycket, men nu blev det så...

I alla fall så är jag inte så organiserad och jag börjar misstänka att det är ett släktdrag för varken far eller jag hade en aning om vad som skulle hända och vi sprang runt lite där ute som vilda höns innan vi fick hjälp!

Så kom vi då in och jag kände med en gång hur min mage började skrika och jag ville inget hellre än att skrika med den "JAG VILL INTE VARA HÄR!!!" Kan skryta för alla små fjortisar att jag fick se honom värma upp dock... inte alla som får se honom sitta i en smutsig t-shit vid sitt piano och spela fel!!

Nåja om vi hoppar fram en liten bit så hamnar jag som dörrvakt för att se till att inga små fuskare smyger sig in före alla andra och hela tiden kom det gubbar som berömde mig när jag berättade vart toaletten låg (får en att undra vad för slags folk de bruka anställa...) sedan blev jag befordrad till toalettvakt... ja ni hör ju, viktiga jobb de anförtrodde mig...

När väl showen började placerades jag bredvid mixerbåset så att jag skulle kunna "njuta" av föreställningen och... det kan jag ju inte säga att jag gjorde...

MEN jag kan säga att han hade lite humor i alla fall, typ: "Jag fick sjunga Vandraren på min mammas bröllop när jag var 6... de skiljde sig sen, så jag vet inte riktigt hur bra det var..." Han har lite självinsikt i alla fall grabben!!

När allt var övervar den jäkeln jävligt snabb på att springa in i sitt bås så jag fick inte ens ta en bild av honom... va fan lixsom, har jag jobbat hela kvällen kan han väl vara bussig tänkte jag! men nej...Den lilla skitungen (Ja jag vet att han är äldre än mig... men det är Justin Bieber med och ingen säger nåt där...) han var så snabb in i sin loge/omklädningsrum!!! En totalt bortkastad kväll...

Oh jag och far min kom fram till ensak... Erik Saade riktar sig till en tonårspublik och tror att de flesta av hans fans är mellan 14 och 17 år... Nej, som anställd arbetare kan jag intyga att medelåldern av publiken höjdes drastiskt (ca 30+) eftersom att fansen behöver sina föräldrar med sig... Den riktiga medelåldern ligger på ungefär 5-7 år!!!

Kanske inte blev så långt men jag har uttryckt mina känslor och mycket bättre, samt jag rekommenderar inga Fans att besöka Saades tour då de inte riktigt kommit på att en del låtar inte fungerar live... vissa låtar skorrar i huvudet och det säger jag inte bara för att jag inte klara av hans musik utan eftersom det inte var bra gjort...

Tack för mig och klart slut!!!

 

NEJ! Det var inte jag men en liten applåd för dem!!! Klapp, klapp! Detta inträffade förra året runt melodifestivalen och jag kunde inte låta bli!!!


Av Mickis Dahl - 8 april 2012 20:14

ÅÅÅHHH!!! Så mycket som har hänt och så lite tid, vi kan väl börja med igår på morgonen.. Jag lyckade efter mycket övertalan få med mig min Far ut på löpspåret och tänkte att det skulle vara en trevlig liten stund med tävling på liv och död... men inte då!! Han glömde så klart att ta sin astmamedicin och kom inte mycket längre än 200 meter innan vi fick stanna och vila oss fram 300... så fortsatte det... lite gulligt var i alla fall att han stannade mig i slutet och sa att vi skulle prova lite intervaller och sedan gav han MIG tips om hur JAG ska springa...

Suck suck!

Sedan kom Grace och det blev full rulle och mycket mat och efter det var det kalas!! Maria fyller 20 år idag, HURRA HURRA HURRA!!, och det firades med kaffe och tårta samt trevlig samling av släktingar!

IDAG, så vaknade man av att kusinen sitter och slår på mina fötter och lillasyster daskar mig i baken för att jag ska vakna och de sa få frukost... själviska ungar nu för tiden... Efter det var det bara att dra på sig arbetarkläder och sätta igång med att fixa moppen (tvättad, polerad och nersmutsad igen), samla kvistar (björkarna blåser sönder här nere i Växjö) och dammsuga garageuppfarten (Ja, ni såg rätt... men det var en damsugare som är till för sånt och inte en liten handdammsugare...)

Oj! Det här blev mycket men sammanfattat än jag hade tänkt mig... men men...

Och så måste vi självklart skryta lite om hur jag hela tiden får komplimanger om min blogg och hur kul jag är etc. etc. ... känner att jag inte håller samma standard längre så jag ber om ursäkt MEN jag ska försöka komma igen och skriva bättre... snart... när    jag orkar...

BTW.. Någonstans här lite nere till vänster ska det finnas en knapp om hur mycket man tycker om mig!!! LIKE ME?! LIKE ME!!

Tack och hej!!!


självklart får vi inte glömma bilden som saknar sammanhang helt och hållet!!!

Av Mickis Dahl - 3 april 2012 19:47

Kära Läsare!

För en gångs skull vet jag inte riktigt vad jag ska skriva om så jag sitter här och skriver lite som faller mig in... kanske inte så ovanligt i alla fall men jag brukar i alla fall ha en början och ett slut som jag kommer fram till!

Nåja, jag får helt enkelt ta och berätta lite om min dag och sedan lägga till en fin bild om ni har tur... om inte så har jag helt glömt bort det och är för lat för att ändra... -.-'

Jo!! Min dag har varit ganska mycket fantastisk och hemsk.... det började helt hemskt med att jag skulle gå till tandläkaren så jag satte klockan redan igår och förväntade mig helt enkelt att vakna ca 5 minuter innan klockan ringde MEN det ville ju inte min kropp så jag vaknade 3 timmar tidigare istället och kunde inte somna om! Great! När väl klockan slog mycket och jag gick hemifrån aningen sent i alla fall fick jag småspringa bort till tandläkaren för att läsa ett gammalt och slitet ex av hemkuriren i en halvtimme innan jag fick gå in i rummet fullt med otäcka bilder av tandrötter, leende leksaker och stanken av smärta blandad med tandkräm! Ett djupt andetag och sedan sätta sig i den otroligt sköna stolen (den går att höja och sänka :D OMG!!!) sedan var det bara att luta sig tillbaka och lyssna på hur fina mina misshandlade tänder är och hur duktig jag måste vara som har så fina och vita tänder.... De skulle bara veta vad jag gör med mina tänder....

Sen var det bara hem och lyfta humöret med, WAIT FOR IT, att städa.... Suuuuuck!! Lillkusin skulle komma (Med lillkusin menar jag förstås moster, mormor, Gracie och lilla Jamie (ca 2 månader)) och Gracie har fyllt 4 nu och vi firade henne så hon fick pallra sig hit och äta lite kakor och leka lite men jag var ju först tvungen att städa!!!

Pust, det är inget jobb för mesar vill jag lova!!! Man går in i full mundering och kommer ut utslagen (om du ens kommer ut alls), det är fullkomligt livsfarligt... min uppfödning av damråttor gick lite över styr och de muterades till blodtörstiga monster...

Men jag lever och mår bra!! Nu tog inspirationen slut så jag tackar för mig!!

     

Av Mickis Dahl - 1 april 2012 20:29

Tjolahopp! Nu sitter jag här igen efter en kväll på krogen. Jag, Mimmi och Hanna gick ut och festade och firade att jag är så asgrym, vi har påsklov och att de hade gjort högskoleprovet. Mycket lyckad kväll trots att vi var 2 personer kort! Vi träffades hemma hos Hanna och åt Pizza och förfestade lite så att vi var lite lagom runda om fötterna när vi gick till bussen... helvete vad den vägen blev krånglig efter lite alkohol... i alla fall så gick vi på bussen och där träffade vi folk som vi kände och folk som vi inte kände men på fyllan känner man alla så vi hade så trevligt i alla fall!Fick några schyssta kommentarer om hur fantastiskt snygg jag är och det lyfte hela mitt humör! Jag blev jätteglad!!

Men så har vi ju problemet med min pyttelilla blåsa så vi kom ju inte långt innan jag skrek att vi skulle gå på dass, så vi vandrade bort till Sports... eller kanske pauze... i alla fall gick vi på toa där och sedan sprang vi iväg till Oleo för att dansa! Wihoo! Jättekul, jag menar tills det kom en otäck liten snubbe som inte ville släppa taget... sen försvann Hanna och Mimmi så jag blev lämnad kvar hos honom... ensam... snyft... men jag dissade honom ganska hårt och hittade till slut mina svikar till vänner, som den goda vän jag är hittade jag sedan en kille som bjöd oss allihopa på.. tja han bjöd mig på öl och de andra på cider... och sedan dissade vi honom... Mimmi mådde inte så bra efter den där cidern men vi gick och dansade igen och jag mådde AWESOME!!!! Tänk mig min ilska när jag inser att Hanna och Mimmi försvunnit igen, suck... jag sprang och letade lite och sen hittade jag dem därute, för Mimmi behövde luft!! Mycket luft... och vatten... MYCKET vatten.... jösses vad jag sprang med vatten... OCH TILL RÅGA PÅ ALLT SNACKADE DE SNYGGASTE KILLARNA PÅ HELA STÄLLET MED MIG PRECIS NÄR JAG HÄMTADE VATTEN!!!!!!! Fan.... inte okej... jag skällde ut Mimmi sen men hon var så söt att jag förlät henne snabbt..

Hörrni, jag har märkt att jag blir jättesnäll när jag är full... Det är klart att jag kastar ur mig någr elakheter då och då men va fan... begär inte det omöjliga liksom!!!

Det var jättemånga som sa att jag var både söt och vacker med BTW. !!! Hehe trodde ni inte va!? Det är inte bara jag som blir snäll när jag är full!!

Märkte också att killar har en tendens att försäkra mig om att de inte är ute efter ett onenightstand... hhmmmm... mönster?!

Oj vad lång det här blev... och jag har inte ens förklarat mycket ju... jaja!! Vill ni har en full redovisning om en viss del av kvällen får ni gärna fråga eller kommentera så kan jag skriva ett utförligt inlägg ;) (Reklam för mig själv, YAY)

Ovido - Quiz & Flashcards