Alla inlägg under mars 2012

Av Mickis Dahl - 27 mars 2012 19:59

Åhhhh! Det finns så mycket jag vill säga och så lite av det går att uttrycka med ord... Jag har i över att halvår nu skrivit på en blogg med ett fåtal läsare och börjat bygga mitt liv runt den, barn om ni läser det här, sluta med en gång och börja läs böcker OCH BÖRJA FÖR ALLT I VÄRLDEN INTE BLOGGA!!!! Nåja, det finns ju alltid några få glädjeämnen när man bloggar också, som när man får reda på vilka som följer mig och vilka som tycker om det jag skriver, de små pratstunderna om vilka inlägg som är bra och alla de andra som är katastrofala.... Trots alla påståenden om hur bra eller dåligt det är att blogga har jag nu gått från ett aktivt hat mot mig själv till en slags acceptans, snart kommer jag älska det jag gör.... På tal om att älska så vet ni nog vid det här laget att jag lever för mat! Jag har ingen som helst talang i köket och jag är livrädd för stekpannan, men mat kan vara det bästa som finns... Jag går upp på morgonen för att äta frukost, jag blir tjurig på fysiklektionen för att jag inte få mat och när jag kommer hem på eftermiddagen går jag direkt på toa och sedan vidare till kylen... vart jag ville komma med det här långa utlägget var att det var våffeldagen i söndags, jag har sagt det förut och jag säger det igen... för er som inte vet så var det våffeldagen i söndags!!! Mmmmm, en av de få dagarna på året man får trycka i sig hur mycket kolhydrater som helst... Tydligen är våfflor ganska viktigt för om det finns något viktigt så ger man det en dag, eller så gjorde man nåt annat med det... skrev en låt kanske... neee, det var nåt annat... i alla fall så ÄLSKAR jag våfflor, just därför vore det ju synd att inte lägga upp en bild med våfflor nu när jag har lärt mig hur man lägger ut bilder på bloggen!! Yaaay, hurra för mig!! Tack för att ni följer mig, vi ses snart igen på samma kanal, radiostation eller våglängd!! Chiao Bellas!

 

(For Your Information, det där är min syster... hon äter en gräddig våffla med dyr toppning... Ikeas sylt, mormors vispade grädda och gammalt socker)

Av Mickis Dahl - 25 mars 2012 20:59

Mina ädla vänner och trogna followers! Jag tänkte berätta lite om min helg som har varit extremt roande, aningen förvirrande och fullkomligt blodig. jag skojjar inte när jag säger att jag och tre andra inkompetenta tanter (och några lite mer kompetenta ungdomar) har tagit hand om ett 20tal små flickor! Tror ni inte att det första jag gör efter att ha blivit utnämnd till sjukansvarig är att gå och klämma fingret... jag tänkte väl inte mycket mer på det än att det var jävligt klantigt tills jag insåg att reda rann nånting nerför hela handen... halva fingertoppen hade "klämts" bort och jag fick ta ett stort bandage om handen för att stoppa blodet... det såg ut som om jag hade brutit ngt....

Efter det skulle jag och Hanna ta hand om en massa småflickor som ville rita och.. ja ni inser nog hur det gick för mig...

Jaja dagen gick vidare och framåt kvällen när man började bli trött slängde man sig ner i sin halvt uppblåsta madrass och somnade så sött i 1 timme... sen ringde min kära coach och talade in ett röstmeddelande... vad han sa ska vi inte gå in på men tydligen är jag lite väl god vän med mina tränare... annars skulle han väl inte ringa mig på fyllan, eller!?

natten blev till dag och dagen blev till sommarhalvårstid!!! Lita lekar med dödströtta skitungar, städa upp efter skitiga små svin och sedan hem för att skrubba galler, vika papper och skriva uppsatser... Dagen var händelserik och jag kan ju lugnt påstå att det blev mycket bättre av att man fick mormor och morfars mat!!!

MMMUMMA!!!!!

Av Mickis Dahl - 21 mars 2012 15:35

Så nu nu sitter man här igen, framför sin dator och frösöker desperat komma på smaskiga kommentarer och kanske lite elakheter! Grejen som jag har velat framföra sedan ganska lång tillbak, nu vet jag inte om jag har nämnt det tidigare men men, är att jag och kjolar inte går så bra ihop. Missförstå mig inte, jag tycker jätte mycket om kjolar och det är verkligen hur fint som helst... på någon annan!!! Jag klarar verkligen inte av att ha kjol, det är som att gå runt i en tvångströja som sitter alldeles lagom löst för att du ska knna röra dig normalt mycket, men du vet mycket väl att du inte kan röra dig fullt ut!!

Har inte ni också såndana stunder? När ni vet att ni kan göra det som krävs men inte mer än så... Jag får i alla fall ett oundvikligt ryck någonstans i maggropen (?) och vill inget annat än att gå över den där gränsen!! Grejen äratt när du har kjol kan du inte hjula, sitta bredbent eller i skräddarställning eller hoppa alldeles för mycker eller för högt!! Det är som att se en något lite för hög mur och tvingar sig själv att prova att hoppa upp på den, eller som att ... nä jag kom inte på ngt mer... men ni fattar vad jag menar i alla fall!! 


Okej nu är det så att jag drog lite konstiga trådar till min ursprungliga idee om den här bloggen från detjag nyss pratade om och om jag ens försökte förklara för er så skulle ni bara bli merförvirrade än vad ni redan är, men tro mig det finns ett samband!!

Närjag började skriva på den här bloggen för 100 år sedan tänkte jag att det skulle bli enskämtsam redogörelse om hur hemskt mitt liv är och varför jag var fast i enrullande plåtburk tillsammans med min familj... men det har inte blivit riktigt så mycket om det på senaste tiden... och DET ÄR för (här kommer kopplingen) att jag insåg att mina päron läser allt det jag skriver, kan dra slutsatser från det jag skriver och hemskast av allt.... DET KOMMENTERAR IMNA BLOGGINLÄGG (muntligt förståss).......!!!!!

Beklagligt men sant! Det är helt tack vare dem som bloggen inte håller sin forna glans!!!

*Komentera gärna era känslor efter beeepet** Beeeeeep!!!!

Av Mickis Dahl - 20 mars 2012 17:49

Goddag världen!  Det var ett tag sedan jag senast tog mig tiden att lägga lite av min ovärderliga tid på min alldeles egna sida. Ni som inte har en aning om hur jag är eller skriver jag förvarnas snarast om hu ofantligt fantastisk jag är MEN, det är inte det jag ska snacka om i dag!

Jag har på senaste tiden insett att inlägg både på facebook och Bloggen (CHA CHA BLOGGEN!!!), ber om ursäkt... it was an urge.... att inlägg om alkohol och fylla drar enormt många läsare! Jag har inte haft så många som läser mina inlägg som när jag har skrivit om fester och bakfylla, aningen obefintlig säger hon med stolt röst !!! Höhöhö!! Jo just det, ni läste rätt, ALKOHOL DRAR TILL SIG UPPMÄRKSAMHET!!!

Jag vet inte om det är det faktum att man börjar göra en massa knasiga saker, bli brutalt ärlig och förlorar helt känslan för social kompetens eller om det bara är så att de flesta av er som läser är skadeglada och njuter av andras olycka...

Jag tror att jag ska börja skriva inlägg med en djup(?) och relativt intressant mening men med en rubrik som inte har något med det jag läser att göra...

Nu går vi vidare till nästa punkt:

Nämligen dialekter och ord som man använder på olika sätt på olika ställen i Sverige... Som exempel tar vi några av mina favoriter inom det småländska språket...

Krabba=krångla

Spann=Hink

Gå hål på skinnet= du börjar blöda...

Lagom=....typ...Lagom....

Ni som inte kommer från småland tycker säkert att det är helt galet att snacka så som vi gör och det är det säkert också, men glöm inte att man måste lägga till den där bonniga dialekten samt ta "dän" alla R!!!

Då få' ni nå' i stil me' de' hä'!!!!

Klassiskt lektion i smålänska Join us next time wen we will learn how to speak the Queens English!!!

CHA CHA!!

Av Mickis Dahl - 11 mars 2012 21:09

Mina ädla vänner! Ännu en gång har Mickis gått in i det suddiga kvateret av fyllestaden och jag firade en mycket bra efter-födelsedagen-fest-med-mina-vänner-fest!!! Underbart! Underbart! Jag fick presenter och alkohol och en massa komplimanger... mest för att jag var så patetisk tror jag, men jag har i alla fall inte några minnesluckor! Det är rätt bra med tanke på hur packad jag var!! Men nu ska jag inte sitta och skryta om hur full jag var utan istälet ska jag sitta och klaga på hur förolämpad jag blev av mina vänner!!!

- Emil pekade någon gång under kvällen på min boxningskudde och sa: " Lennart där borta, han är min bästa vän... Sen kommer Hanna.... Och sen kommer du Mickis!!!"

- Hanne sa till mig någon gång att: "Vad söt du är idag Mickis, mycket sötare än du brukar vara!!"

Det är bara några smakprov på elakheterna som svärmade runt mig och när jag vaknade idag på morgonen insåg jag hur surt mitt liv är egentligen... Men sen fick vi frukost så det gjorde inte så mycket...

då återstod ju bara at städa upp efter 3 nykterister, 5 småfulla kamrater och 2 dyngraka tonåringar... jag tror att jsg har missat nån men jag orkar inte gå igenom dem igen så vi lämnar det så! inte det roligaste jag har gjort, att städa alltså men nån måste ju göra det med, vid 4 åkte jag och Mor till vetlanda för att titta på bandy, det var tänkt att vara riktig bandy men veteranern som spelade gjorde ju inget rätt så jag vill inte kalla de som de sysslade med för bandy... det var alldeles för fjolligt...ärligt talat så kommer jag inte ihåg så mycket mer av dagen... inte för att jag är bakis utan mer för att jag inte orkat lägga ngt på minnet under dagen... 

Och just det, Per, om du läser det här, ingen mer sprit för dig... Hanna och jag är faktiskt riktigt rädda för dig efter igår...

Av Mickis Dahl - 8 mars 2012 14:18

Nu ska jag berätta en liten grej,

nåt som idag har hänt mig!

Jo nu är det så här,

att idag har jag och Per

gått upp till toppen av 300-tornet

(nu sitter jag och kliar mig på högra hornet,

för att säga nånting taskigt

och kanske lite smaskigt)

vi hade prov i Matte C idag

det som jag pluggat till ett tag.

Alla vi NV:ares specialtitet är nu

derivering, logaritmer och roten ur 7

men om du frågar mig

ska jag säga dig

att matte c

ska du inte ha och göra me'

för allt du lär dig i den här kursen

glömmer man bort redan på bussen

och när du kommer hem 

vet du bara att 2+3 är 5.

Som ni säkert märkt kände jag för att rimma,

kanske håller jag på att svimma...

men ni borde ta det jag sagt med en nypa salt

för vita lögner finns ju trots allt

lika vitt som snön på gatan

ljuger jag som en liten avkomma till Satan!


Hehe! Och folk som säger att jag inte kan rimma ;) en liten dikt om hur glad jag är över att ha klarat ännu en mattekurs, hoppas lyckan håller i sig fram till (och förhoppningsvis efter) resultatet kommer!!!

Av Mickis Dahl - 6 mars 2012 18:08

Dramatiskt inte sant?! Jo nu är det så att jag har lovat genom det alltid lika pålitliga Facebook att jag ska skiva ett inlägg om bara Mimmi Kungberg! Here we go!

Jo Mimmi är en sån där tjej som man egentligen inte klara av att hänga med om man inte är hyper, galen eller fruktansvärt uttråkad! Hon är den där tjejen som alla vet vem det är men önska att de inte hade en aning. Jag är inte en av de personerna dock, jag är en av de lyckliga få som är tillräckligt galen för att klara av en dos Mimmi om dagen och om jag är på gott humör klara jag till och med dubbel dos. Mimmi har dock den där sidan när hon tror att hon är mycket bättre än alla andra... inte okej då jag vet att hela världen snurrar runt mig! hona kan oxå driva mig till vansinne genom att vara lite överdrivet DramaQueen (det finns inte plats för två av oss i Växjö), men i övrigt är hon ganska chill att hänga med! Vi hade en grej att videospela ett blogginlägg och posta på vardera bloggar och eftersom hon är å sjukt wannabe mig (startade bloggen bara för att jag strtade mig) så kommer hon ju göra precis som jag säger åt henne! Ahhh, livet leker när man har lakejer.


 

Inlägget ovan tillsammans med bild skapades med ytterst stor motvilja och bör ej hållas mot mig i disskusioner, frågor inom Rätten eller övriga reklameringsfrågor!

Peac out...

Av Mickis Dahl - 4 mars 2012 13:26

Som rubriken så blygsamt avslöjar så kommer dagens inlägg handla om min natt och gårdagen samt hur jag mår idag! Jag kan ju börja med att avslöja att jag fick så sjukt många grymma presenter och är skitglad för allt jag fått!! Det var en lugn dag med mycket tårta, kakor och onyttigheter men sedan på kvällen blev det fest! (Jag är medveten om att det här inlägget kommer låta så fjortiz att det är svårt att tro att jag skriver det, men ha lite överseende är ni snälla) Vi stack bort till en annan del av Rottne och förfestade lite smått och hade allmänt trevligt, taggade lite till Avenged Sevenfolde och spelade biljad! SEN, gick vi till bussen och skrattade och skrek lite så där som man gör när man inte riktigt kan kontrollera sig och är ganska glad! bussen var kalas och det enda negativa var att jag inte hade gått på toa innan vi gick så jag höll ju på att kiss i byxorna innan vi kom till Sandbro MEN det löste sig, för den Kvinna som jag är klara jag att kontrollera min blåsa även under de tuffaste omständigheterna och när vi kom fram till sports kastade jag mig in på första bästa toa... Hanna och Mimmi hindrade mig dock från att springa in på pissoaren... Jaja, när alla behöv var avklarade gick Jag, Hanna och Mimmi ner i källaren och dansade, ni som har sett mig dansa vet att jag inte är så vidare bra, men jag håller takten och om man dansar med folk som inte har någon taktkänsla blir man automatsikt ganska asgrym! Jag var helt klart en av de bästa dansarna där ner... för er som inte sett mig dansa har jag en konstig blandning av att skaka på rumpan och köra på de gamla klassiska 60-talsstegen! Ingen vacker syn! På något sätt lyckades jag dra till mig rätt mkt uppmärksamhet i alla fall (jag tror det var för att jag var bra för i alla fall) och den lilla ringen på 3 pers blev fort större. Jag är ganska säker på att basisten i bandet Bowties, som spelade, är min mentors son... de var lika i alla fall.... i alla fall, efter lite mer alkohol så fösviner mitt omdöme och jag slutar fundera på vad som kan hända om jag gör saker så jag började visa Precis hur vig jag är... inte det smartaste jag gjort.... jag kan ju säga att vi gick därifrån strax efteråt...

Idag på morgonen var det lite trevligt oxå... sjukaste koversationen på länge över frukosten när mor och far sitter och säger att jag var helt nykter medan jag satt och envisades om hu packad jag var.... What a day!!

Ovido - Quiz & Flashcards