Alla inlägg under maj 2012

Av Mickis Dahl - 31 maj 2012 21:00

Okej så så här är det, min kompis Anna kom framtill mig idag med hennes alldeles underbaraste leende och sa att hon hade läst min blogg igår! Jag tänkte genast "5 points to miss Wikell" och sa artigt tack så mycket, sedan fortsatte hon med fjäskandet och övertalade mig att skriva ett till inlägg idag, inte för att jag inte vill eller så men det finns ju bättre sätt att spendera tiden på sista kvällen innan ett Fysik B-prov om strålning.... MEEEeeeeennnn, Jag hade ju inte pluggat i alla fall så vi ska inte komma med lama ursäkter. Jag bestämde mig helt spontat att försöka skriva en dikt i alla fall så här kommer den... helt spontant..:


Du som haver bloggen kär

ser till mig som pluttig är...

vart jag mig i norden vänder

står du där med vita tänder

vinter kommer, vintern går

du förbliver allas vår!!!


Tja det blev ju inget mästerverk men men!! Du får helt enkelt vara nöjde med det!! OCH GLÖM INTE TIPSA ALLA OM MIN FANTASTISKA BLOGG!!!


Så tillbaka till det lite mer viktiga, JAG!!! Jag tassade mig ner till min kiropraktor igen Lilla Lasse!!! Gud 'signe honom. I alla fall har jag glädjen att berätta att jag numera är lite mindre krympling, jag få nämligen träna lite lätt, WIHOO!! However så vet alla som känner mig att goda saker inte inträffar på min lilla planet så självklart fick jag kommentaren "Hmmm! Inte bra det här du, du är verkligen ett mysterium... Men jag vet i alla fall att dina knän håller på att förlora stabiliteten så du börjar bli kobent!" Ååhhh, tack så mycket Lasse!!! underbart, nu vet jag att jag är vriden i huvudet, kroppen OCH jag kommer gå som en ko inom en snar framtid.... precis det en 18-årig flicka i sina sämre år vill höra... smooth talker arn't we!?

  Jaja, jag är van vid det här laget så det är bara att härda lite till, snart kommer jag vara hårdare än pansar!!! PANSAR-MICKIS FOR THE WIN!!!

Nåja, nu ska jag gå och gnälla lite och titta på min stängda fysikbok för att sedan sätta mig vid datorn igen...

Av Mickis Dahl - 30 maj 2012 19:41

Kära församling och ni icke religösa som läser detta, ni kan med glädje andas ut då jag insett att det har går ca en och en halv månad sedan jag  skrev ett inlägg sist. Detta beror på personliga skäl och allmän lathet!!

Så, nu kan vi sluta med allt det formelle och springa rakt in i smeten av nyheter, lite äldre nyheter och fullkomligt jättegamla ... "dåheter"... jag tänkte att jag skulle dra en snabb summering av den senaste tiden och ni kan under tiden bara skrolla ner till de delarna som faktiskt är intressanta!!!

Låt se... var ska jag börja... jo! Vi kan påpeka att jag i mitten av april inte var alls efter i matten... för två veckor sedan var jag 8 veckor efter i planeringen, nu är jag 2-3 veckor efter med prov den 5e juni... inte så intressant kanske...

Okej men det här tror jag att ni kommer gilla:

Jag vet inte om jag skrev det i julas men för er som inte vet det så hamnade jag på akuten efter en bandymatch (nu snackar vi riktig bandy, sån på is... vet ni inte vad det är googla och var tysta om att ni inte vet vad det är så att ni inte skämmer ut er...) i alla fall så vet mina trogna followers att jag spelar bandy med grabbar, vilket gör sporten ännu tuffare än den redan och jag har lite problem med att veta mina egna kroppsliga gränser då min smärtgräns ligger på en annan planet och cirkulerar... i alla fall gick jag in lite hårt i en tackling en kall decemberkväll och blev klämd mellan 2 medelstora killar, på något sätt flög jag framåt med huvudet ner mot isen och bena som trillade över mig, man kan säga att jag slog mig själv i bakhuvudet med mina hälar... inte skönt... jag kunde inte gå på flera dagar men det la sig och till slut kunde jag gå och så småningom träna igen (pga mitt tidigare ryggproblem struntar jag i smärtor i ryggen, dumt gjort...) när jag började springa på fotbollen märkte jag att det var nåt som inte stämde men det var ju vid det laget ganska länge sedan smällen så jag tänkte inte på det men nu i maj drog jag tummarna ur röven och gick till min kiropraktor och fick en ganska saftig utskällning, nu kommer den roliga delen att skriva:

Jag har ett lätt roterat bäcken, mina muskler på insidan av ryggraden (filéer) är helt uttänjda och slaka och arbetar inte alls, musklerna på utsidan å andra sidan jobbar för mycket och drar ihop sig så mycket att jag nästan blir kutryggad, min ländrygg är helt messed up, min rumpa lyssnar inte, en muskel mitt inne i rumpan är näst intill obefintlig, jag har flera låsningar, en lätt känselnedsättning på ena benet pga antingen en disk som hoppat ut eller alldeles för tajta muskler... få se nu vad glömde jag.... JO JUST DET!!! Jag kan inte gå riktigt heller... jag är nu inne på min 4e vecka med BARA rehabträning.... Fy fan vad hemsk det är.............. SNYFT SKRIK OCH GNÄLL!!!!!

Jag har köpt nya kläder btw... när jag inte gör det har jag ingen aning om men de är baotafina!!! Åh, där är ett ord som både min faster och jag är överens om att det används för lite, om vi byter ut jätte- med bota- igen så skulle det svenska språket bli så sjukt mycket roligare!! Vem vill läsa korrekt svenska lixom ja mennar at de e hellt översckattat!!! Hehe, nu blev ni ganska sura va!? Mimmi jag snackar om dig ;)

Nehe! nu har jag kramp i nacken och måste utöva mina 8 rehabövningar som jag ska göra 2 ggr om dagen...

Så barn, vad har vi lärt oss idag!? jo!! Lek inte med för stora pojkar, köp mycket kläder om ni vill vara glada, lägg inte för mycket tid på skolan (det går att ta igen) OCH framför allt: Lev livet med måtta, ni ska i alla fall kunna gå när ni är 30. Klart slut mina små älsklingar!!!

(P.S nyligen blivit stort fan av Mr. Uggla, Thomas Ledin och övriga svenska Rockartister)

Ovido - Quiz & Flashcards