Alla inlägg under december 2012

Av Mickis Dahl - 26 december 2012 19:31

Oh boy!

Det här var ett tag sedan, jag känner verkligen ända ut i fingertopparna hur ovant det är för mig att skriva på mitt lilla personliga, sociala nätverk. Grejen är att jag har varit sjukt lat i x antal månader och sen insåg jag att det snart är ju och då kom jag på den briljanta iden att göra min egna lilla julkalender här på internet så att alla kan ta del av min fantastiska och asgrymma uppvärmning för den bästa högtiden på året!!! Det hade väl vatt fint?!

Tyvärr glömde jag bort det och hux flux var det den 8e december och det kändes om om det var lite väl sent att börja med en julkalender när man snart inte ens fick skicka julkort längre....

Sååå, istället väntade jag tålmodigt och hatade mig själv i 2 veckor och nu till sist sitter jag här och ska guida er genom min jul!!!


Det hela börjar på julaftons morgon när man vaknar av en änglakör och studsar upp ur sängen! (änglakören är nog egentligen bara i mitt huvud men jag får vara galen på julen) sen river jag fram presenterna ur min julstrumpa och springer upp för trappan för att riva ner paketet på paketkalendern. pappret flyger av och jag kaster bort mina nya saker i ivern att titta på granen som står där i full glans! Mamma säger att nissarna kommer till vårt hus för att vi har varit så snälla så det hjälper oss alltid med pyntet natten innan jul... -.-' det här är inte friskt... i alla fall så kommer frukosten, sista minuten-städandet, duschen och sminkningen strax efter granen och sen till sist äts julmaten vid 13.00.23 för att kunna äta så mycket som behövs för att det inte ska va rester fram till påsk har man strategiskt valt ut ett par rymliga byxor. Vid 15.00 börjar Kalle Anka så naturligt vis sitter hela familjen (Felicia, jag och Grace) framför tvn med fötterna uppdragna i soffan kl. 14.25 och skriker åt människorna att komma ner snart, ingen kommer. 16.00 är det dax att vänta, och vilken väntan sen! tomten kommer oftast runt 17.00 och vi sitter alla med näsorna upptryckta mot fönstrena under tiden. När tomten har kommit och delat ut ett fåtal julklappar försvinner morbror Pier mystiskt och ersätts av en gigantisk nisse som själv roffar åt sig alla Piers julklappar! När julklapparna är slut rivs allt papper sönder och tillslut badar man i ett virrvarr av presenter, kartonger och papper/snören. När allt är städat bjuder morfar på hemmagjord tomtegröt och sen sticker alla hem till sig! Man sitter och leker lite med sina nya saker innan man går och lägger sig igen för dagen efter ska man till Farmor!


I år blev det i inte så för farmor jobbade så hon orkade inte men det löste vi så bra med att hålla till hos mina kusiner i Sandsbro!   Vi fick god mat och fina presenter men jag är ledsen att behöva säga det men ingen dag är lika magisk för mig som julafton!! Fast det är nog mest att det är just julafton som gör det magiskt...

I alla fall kom jag precis tillbaka till Rottne efter att ha tittat på en bedrövlig bandymatch, traditionsenligt stack jag till Åby för att titta på den ädla sporten men det var en sådan besvikelse att ni omöjligt kan förstå vilken besvikelse det var.... jag vill inte ens prata om det...


Istället säger vi ett för sent GOD JUL och God fortsättning och om vi inte ses förr, GOTT NYTT ÅR!!!!



 

Ovido - Quiz & Flashcards