Alla inlägg den 17 februari 2014

Av Mickis Dahl - 17 februari 2014 19:22

Jag har tänkt på en sak en längre rtd nu. Något som stör mig lite samtidigt som det både roar mig och gör mig lite uppspelt.

För er som inte vet det så har jag en fantastisk musiksmak. Altså helt fenomenal! Om ni inte tror mig kan ni fråga min morbror. Jag har den perfekta blandningen mellan Frank Sinatra, Elvis Presley, Michel Jackson och Bruce Springsteen. Sen tycker jag självklart att allt där emellan är bra med. Sedaka, the Zack Brown band, Alexander Ryback. You name it!
Det finns olika grenar och kvistar som vi kan gå in på men det tycker jag verkar lite för seriöst så vi lägger fokus på, som passar den här tiden på året så väl, kärlekslåtar!

Min absoluta kärlekslåt är gjord av Frank Sinatra, ett mästerverk från början till slut. "My funny valentine".
Det bästa med den här låten är inte hur mycket han beskriver sin kärlek för sin kvinna, istället sjunger han med sin underbara mörka och gungande röst hur ful hon är! Hur man aldrig skulle kunna fotografera henne! VAD ÄR DET!? Hur jävlar schysst är det? Men jag kan inte låta bli att älska låten... Så underbart cynisk och realistisk att man bara smälter...

Jag tror att jag sympatiserar med tjejen han sjunger till.. Great.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards