Alla inlägg den 6 februari 2014

Av Mickis Dahl - 6 februari 2014 20:02

Okej, så här är det! Jag har extremt mycket som jag irriterar mig på för tillfället och jag bara älskar att sprida min irritation irrationellt över sociala medier och hela intranätet. Nu frågar ni er vad som irriterar mig den här gången? Jag har ju redan hunnit gå igenom feminism och kristna kyrknytt, vad kan hon möjligtvis kunnat ha kokat ihop den här gången? Jo det ska berätta för er, Hockeyfrilla!


För att alla ska förstå detta är jag medveten om att det behövs något av en bakgrundshistoria och den kommer nu:

Som många av mina vänner redan vet så klippte jag av mitt midjelånga hår till en pojkkort frisyr den 28 juni i sommars. bara detta skapade en mängd olika känslor hos folk som egentligen inte hade med saken att göra, men det är en helt annan historia. Vad jag vill komma fram till är att jag just nu i skrivande stund har sparat mitt lilla kvarvarande hår eftersom jag vill prova på lite olika frisyrer, helt ointressant kan tyckas och det är det förmodligen också, men vänta bara! När jag är klar kommer ni förstå mitt lilla i-landsproblem och kan ska skratta en skvätt åt mig. Jo, jag har ju sparat håret i lite drygt 8 månader så det börjar bli ganska så axellångt på sina ställen igen. Skitbra nu när tanken är att jag ska fixa till en frisyr igen om någon vecka och då faktiskt kan klippa en pasch eller ¨bob¨ som Amerikanarna kallar det. Jomenvisst! Kalasbra! OM det inte hade varit för det lilla faktumet att just nu befinner jag mig i en mellankrigstid med mitt egna hår d´så det ser ut som att jag har en hockeyfrilla, VAD JAG ÄN GÖR MED HÅRET!!! Jag kan ju lugnt säga att det inte blir ett dugg bättre av att jag håller på med en is-sport så jag har faktiskt hjälm på mig relativt mycket vilket inte direkt gör under för mitt försök att bli av med ¨Business in the front, Party in the back¨...


Jag har ett svårt liv... OCH JA JAG FÅR FAKTISKT VARA SÅ HÄR FÅFÄNG!!! Det är min rättighet som kvinna! Männen däremot, nej. Bara Nej!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards