Alla inlägg den 4 februari 2014

Av Mickis Dahl - 4 februari 2014 22:03

Jag är en person som inte har överdrivet lätt för att slappna av. Jag vill gärna göra något hela tiden, vare sig det är konstruktivt eller kreativt eller rent fysiskt. Vänner och familj skulle kanske lätt kunna påstå att jag gärna sitter väldigt mycket framför tvn och datorn men då är det inte så att jag sitter och bara glor in i en skärm, jag gör tre saker samtidigt! Ofta stickar jag, eller så planerar jag något, eller så kanske jag håller igång tre olika konversationer samtidigt. Jag har helt enkelt alltid något att göra.

Detta kan vara en av de bidragande orsakerna till att jag är lite för bra på att tänka och analysera, jag menar jag har gjort det till något av en hobby att fnula ut scenarion och minst 7 olika slutakternativ och konversationsändringar. Detta resulterar tyvärr i att min hjärna går på högvarv hela tiden! Det hade inte varit några problem alls faktiskt om jag inte hade blivit så död i huvudet med jämna mellanrum, det blir kortslutning och jag har samma hjärnkapacitet som en död fisk.

För att lätta på det här trycket med tankar tycker jag väldigt mycket om att träna, jag slutar tänka pch låter musklerna jobba. Jag får en adrenalinkick. Kan det bli bättre? JA DET KAN DET! Jo för när man har tränat och är så där härligt slut i kroppen och inte riktigt har dragit igång tankarna än och sätter sig i bilen och kör hem från gymmet spelar gold fm alltid de bästa låtarna för just den situationen. "Livin on a prayer", "stairway to heaven", "it's my life" livet leker helt enkelt. Mysigheten kryper sig snabbt in i hela kroppen och man mår bara underbart! DÅ bestämmer sig kristna kyrkradion att dra igång sin psalmuppläsning... Inte okej. Jag kan bli så fruktansvärt arg på sånt. Här sitter jag och har ett underbart moment, OCH DE BESTÄMMER SIG FÖR ATT PREDIKA OM GUD!!!

De här stunderna går jag fort från två ytterligheter av humör, och jag vågar säga att det inte är bra för mig! Så jag bojkottar kristna kyrkradion, i alla fall deras 3 min långa slogan med en tant som bara står och skriker.. Jag blir arg på sånt. Och kränkt.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards