Alla inlägg den 9 februari 2014

Av Mickis Dahl - 9 februari 2014 11:34

Nu har jag låtit min asgrymma upplevelse smälta in och jag har försökt att greppa det underbara som jag var med om igår. JAG VAR PÅ JESUS CHRIST SUPERSTAR! Bästa någonsin! Vi gick för att fira att min kära morfar som fyllt 70 nu i höst, så vi lyckade till det rejält med fina kläder, mycket smink och god mat! Fint ska det vara!

I vilket fall så kom vi till Vida arena och klämde oss in för att hitta våra platser förvånansvärt snabbt. Och när väl ljuset tänades ner började jag rysa lite. Sen! Från ingenstans, KUNDVAGNAR! Alla kommer in på scenen med ölbackar, kundvagnar och militärkläder! Jag älskade det men min stackars moster blev lite lätt chockad. Jobbar inte beredd på en så "modern" version av Bibeln. Jag tyckte den här versionen var mycket bättre än prästernas i alla fall! Det var musik, bas, kännslor och död! Och så var det det bästa av allt! Ola Salo!

Jag trodde aldrig att jag skulle se någon med en sån här inlevelse! Allra minst av en man som kommer från lilla Rottne i de småländska skogarna! Det blev ju inte sämre av att han sjunger som en Gud. Hehe, Guds son i allafall! Bwahahahahah! (Jag bjuder på den!) I andra akten var det mycket blod, hat, avund, känslor och lite allt det där som fanns i pandoras ask! Att Judas var skitsnygg är ju bara ett plus, dessvärre var han tydligen lika gammal som min morbror... Tusan...

Hela kvällen avslutade spå rosegarden med en stor buffé. Lite för stor kanske... Jag kommer inte vilja äta på en vecka... Men nu är det bara att tagga om, vi har firar klart morfar, nästa är jag! Wieee!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards